Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Alla hjärtansdag kort....

Av Linda - 1 februari 2012 16:56

Har gjort detta kort förut,och hittade igen det på bild på datorn,men har aldrig visat det här....


Så nu "slänger" jag in det....    


Jag ska göra det i rött baskort oxå så då blir det tvärtom i färgerna....


Texten är embossat med koppar pulver,så texten "står ut" lite....


 



Papperet har jag torr embossat, "manglat" i min mangel (big shot) För att få till hjärtanen på

papperet. Så vissa hjärtan "står ut" och andra är nersjunkna i papperet,syns inte så bra....


 



En handgjord ros av handgjortpapper.....Likadant med bladen. Har dock inte själv gjort dessa.!


 

 
 
Tanten

Tanten

3 februari 2012 15:52

Har beställt lite flera pysselsaker och fyndat på Tradera. Dessutom fick jag Slöjddetaljers katalog i går som jag kollade NOGA, men som vanligt så förstår jag ju inte ens fikonspråket, höhö...
Det ser så kul ut, låter så bra, men jag fattar inget!
Gissa om jag ser framemot att bli (någorlunda) klar hemma så att jag kan pyssla lite... Weeeee.

Ha en toppenbra helg!

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

6 februari 2012 18:40

Så va det för mig med i början!
Så jag gjorde en lista med = tecken och skrev vad det betydde, så hade jag bättre koll tills jag hade lärt mig!....

Men sen är det ju så att jag har ju "nördat" in mig i en kategori och då är det lättare att hänga med och att komma ihåg...

Men fråga mig gärna,om det är nått du undrar över,för då kanske jag kan göra ett inlägg om det så är det lättare att förstå!

 
Tanten

Tanten

9 februari 2012 14:00

Jag undrar faktiskt en sak. har du Slöjddetaljers vår/påskkatalog? Där är det en tavla på framsidan med en flicka på. Vad använder man för att "färga in" bakgrunden? är det akrylfärg? Färgkritor? Akvarell? Annat?
jag skulle vilja göra något liknande framöver, under våren kanske?

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

9 februari 2012 17:44

Japp...Jag hittade igen katalogen... :-)

Jag skulle tro att det är akrylfärg.... ELLER nått som kallas för gesso,tydligen är det nått som är "poppis" att använda nu....
Jag har dock inte provat varken det ena eller det andra,men har hållit på och sneglat på det för det blir effektfullt!

En länk jag hittade snabbt om gesso... http://stampartic.blogspot.com/2010/02/gesso-tutorial.html

Men en sak vet jag som jag ser på denna tavla är att det som är svart mönster tex texterna och så det är stämplar! Det är nog stäplat med vattenfast dyna för att få det att torka...

Dom vita "prickarna" dom man kan se som är vita/grå... dom finns som stämpel(tror jag) men jag har även sett att man kan använda "bubbelplast" och kleta färg på och "stämpla med"
Vet inte om det finns större "bubbelplast" bubblor här... Men har fått nångång i paket från USA...

GUD vad dumt.... Dom har det på framsidan på katalogen,men ingen"beskrivning" vad dom har använt! DET hade väl varit en säljteknik om något!

 
Tanten

Tanten

29 februari 2012 15:51

Tack för långt och informativt svar!
Jag håller med dig, jag tror att de använder akrylfärg, och jag tror att de har använt sig av gesso! (Läste hela inlägget om gesso!)
Jag tycker också att det är ju urdåligt att de har en bild på framsidan på något fint men ingenstans står det vad de har använt! jag kollade lite över allt, men NEJ, jag hittar inget!
"Målarduken" och tejpen kring kanterna har jag hittat, någon stämpel har jag ju inte, men jag kan kanske använda mig av ett tunnare papper med text?
För övrigt har jag (nog) det jag behöver, dvs, det har jag inte, men jag tror att jag kan få till det med vad jag har, hehe...

TACK för hjälpen!
Kram.

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

29 februari 2012 16:14

Tror absolut att du kan ta tunnare papper med text på, och få någorlunda lika resultat! Det blir ju som decupage!

Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards