Alla inlägg under april 2013

Av Linda - 25 april 2013 19:54

Har gjort 1 sånt här kort förut,men då gjorde jag det efter en mall som fanns på nätet...


Men nu har jag fått den som skärfil till min Silhouette     

Perfekt!


Så här ser det ut stängt.... Har satt tid en kardborre stängning innan för kanten så att det håller sig stängt....


 



Så här ser det ut när man har öppnat det....


 



Sedan viker man ner skjortan med västen på så finns det plats där att skriva sin hälsning på...   


 


Denna kommer det att bli fler av,för dom är så roliga att göra!

Av Linda - 20 april 2013 12:30

Fick den här skärfilen på en grupp som jag är med i på FB till Silhouetten....


Det är en ask som är i formen av en hatt!   


 


 


Denna hatt ska jag ge till min syster som är hatt tokig! :-)


 


Det är inte lätt att få den rättvis på bilden..... Tycker att den ser bättre ut i verkligheten.....

Av Linda - 20 april 2013 11:59

Min lillebror fyllde år i början på april!


Hade letat denna vikning ett tag hur man gör den,hade förslagit den typen till Silhouette men missat att den hade kommit in där.......Så plötsligt så finns den på Silhouette shoppen!   


Det är ett side step card.


 


Det är en kortmodell som kan stå själv....


Kugghjulen hade jag gjort föut i en Tim holtz die. Bokstäverna är utstansat i ett alfabet från QK.

Motorcykeln har jag haft en halv evighet och nu kom det till användning!   


 


Den yttre raden av gräset har jag fäst med 3:D kuddar, för att få lite dimention på dom.... Gräset är oxå utskuret i min Silhouette SD.



Det va ett roligt kort att göra och gick rätt så snabbt så det kommer nog att bli fler! :-) 

Av Linda - 14 april 2013 09:44

Hittade ett kort som jag har funderat på att göra rätt så länge i en tidning...


Det var i tidningen Cardmaking & papercrat från september 2012.


Jag bestämmde mig att detta ska jag ha som en utmaning åt mig själv när jag åker på den stora träffen på globen,annexet...  :-)


Så jag packade ner det jag tordde jag behövde + lite till...  :-)


Så här blev resultatet!


 



Det va inte lätt kan jag säga att få det jämt vid axlarna och nere där kedjan skulle fästas,men det gick!

Det går att öppna som ett vanligt kort.....


 


När jag kom hem så skrev jag och frågade om någon ville anta utmaningen att skapa denna som skärfil till skärmaskinen (silhouetten)  som jag har kopplad till datorn....

Och det var en tjej som "nappade" så nu har jag den även som vil till denna :-)

Lite enklare då man slipper sitta och skära till själv.... :-)

Men det va ändå ett pill göra att sätta fast kilarna som är "koftan" rätt..... Men har man tungan rätt i munnen så! :-)

Av Linda - 11 april 2013 08:46

Måste bara skriva lite om den stora träffen som jag va på i lördags på Globen annexet!


Helt ooootroligt vilket jobb dom måste ha lagt ner på att arrangera allt detta!

Massor med affärer tror att det var 21 st som va riktidade både till oss som håller på med papperspyssel och sedan dom som donar med pärlor.


Det va plats för 1000 st personer,men jag tror inte vi va så många för vid vårt bord var det inte fullt iallafall....

Men så här såg det ut när det var tomt!


 




Här sitter det och pysslas för fullt! :-)


 



 


Kön in ringlade sig lång!


 


1 av alla dessa goodiebags fick jag med mig hem...  :-) saker som företag/affärer har skänkt till oss deltagare som kom! Den innehöll en hel del gosaker som jag tänkte visa sen,bara jag hittar igen dom i bland alla saker som jag handlade! :-)


 


Det va en otroligt rolig dag med massor med shopping,jag hann även göra 1 kort som jag tänkte visa sen :-) 

Gick runt och kollade vad andra donade med och jag har sett så mycket fina kort!!!! som jag känner att det där skulle jag oxå vilja få till!


Höll ju på att glömma!! Jag VANN ju! :-)


Varje söndag inför träffen har dom haft utlottning av lite olika saker som affärer/butiker har skänkt.

Och 1 av dessa utlottningar vann jag! :-)

Det va en fiffig och bra "låda" för förvaring för allt små plock och i den lådan när man öppnade var det MASSOR med små askar :-)


Här är alla vinnare! :-)


 


Nästa år blir det en träff igen i Mars 2014..... Funderar på att åka på den med! :-)






Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards