Alla inlägg under augusti 2013

Av Linda - 18 augusti 2013 19:03

Nu har det blivit tomt och tyst här hemma....

Det har varit Ljungarocken här i helgen,hela byn har "kokat" ... Roligt när det händer nått och att så många människor kom till detta lilla samhälle! Tror att på fredagen var det 4000st inlösta......


Har haft främmande av vänner och min bror och hans tjej,så det har varit liv och rörelse hela helgen!  


Innan dom kom på fredagen så såg jag ett så läckert sko kort! I hennes blogg fanns en mall till detta kort, här är bloggen: http://stephis-kort.blogspot.se/2013/08/ett-skokort-med-mall.html 


Så när alla hade åkt nu idag (söndag) så satte jag igång och jobba lite med den   


Jag lyckades "konvertera" om den till en skärfil till min silohuette. Jag lade helt enkelt in bilden i skärprogrammet och gjorde en skärfil av den!

Jag fick lite hjälp av en vän som jag har har kontakt med genom FB som är duktig på att skapa egna skärfiler,för när jag hade skapat min skärfil hade jag tydligen lyckats med att göra så att den ska ut dubbelt runt om  hela skon och sedan var mallen ritad på frihand så skärfilen blev då lite sned.... Men hon hjälpte mig att få den rak och ta bort dom dubbla skärlinjerna   


Så här blev mitt!   

Det rosa med mönster på är från en tapetbok.

Jag har ritat med en brun tuschpenna runt om för att få till skuggningen....


 


Pärldekorationen har jag gjort själv..... Den gjorde jag så här: http://kortmakaren.bloggplatsen.se/kategori/213820-spartips/ 


Texten har jag embossat och sedan har jag rivit av papperet runt texten och chalkat ("smutsat ner") papperet med en rosa stämepldyna,för att det ska se lite gammalt ut.


 



Av Linda - 11 augusti 2013 09:45

Fick beställning på ett bröllops kort,som skulle vara till 2 st tjejer som skall/skulle gifta sig.


Varning! I Detta inlägg är det mycket bilder med!   


Har hållit på och knåpat med det ett tag.... Jag är ju oxå sån som startar mitt skapande i huvudet.

Jag kan lura rätt länge på hur jag vill ha det vilka färger ska det vara och vilka papper ska jag ha.


Som tur var så har jag fått en  skärfil till min silhouette,som föreställer 2 st brudar. Så jag provskar den i ett "skräp" papper för att få se hur den såg ut,hur stor den var osv.


Så här ser det ut stängt.


 


Och när man öppnar det så ser det ut så här.


 



Sedan började jag och klurade på hur det skulle se ut på framsidan....


I huvudet så ville jag skapa brudbuketter som var lixom som dom brukar vara.... Bredare upptill för att sedan smalna av nertill.....

Ville ha rätt så mycket grönt oxå med.... För att inte buketterna skulle bli alltför stora så beställde jag mindre blommor. Jag beställde från PY hobby på eftermiddagen och nästa dag låg blommorna i postlådan!!!

Jag har ALDRIG varit med om nått liknande!


Jag hade luskat ut genom beställaren att lila va nått som dom gillade så jag gick på den färgen....   

 Så lila och vit skulle buketterna bli....

 


Jag har sparat ståltråden som är stjälk på blommorna förut,för jag tänkte att nån dag kommer dom säkert till användning....  Och det gjorde dom nu.....

Jag limmade på med limpistolen 1 extra stjälk på alla blommorna


 


Sedan har jag med hjälp av en smal pensel snurrat 1 av stjälkarna så att den ena blir en sprial eller en snurra...


 


På rosorna plockade jag bort några "lager" på blomman för att få den mindre,då stannsade jag ut en ny stjärna i grönt som jag gjorde hål i och trädde på på stjälken innan jag gjorde snurran


 


Sedan började det trixiga...... Att bygga..... På vissa blommor så gick stjälkarna av när jag väl hade snodd i hop dom,för man måste dra åt lite så att inte buketten blir gles..... Men jag "lagade" det med att hålla blomman med pincetten,tog limpistolen och limmade helt sonika tillbaka blomman där jag vill ha den....


Hade små blad oxå som jag lyckade få med .....


Jag ville ha med nått band i buketten,så det fick bli som hängde bakifrån och med har jag oxå ett litet pärlband.

 fick limma ordentligt...   

 


Så här blev till slut buketten


 


 


Sedan var det bara trixet att få till en ungefär likadan.....   


Jag skar sedan ut på det papperet som jag hade bestämmt att jag ville ha.... Det är lite struktur på det.

Sedan är "vecken" på klänningarna utskurna i ett lite blankare/glittrigare papper.....

Bilden blev inte den bästa....


 


 


Inuti så blev det rätt så mycket "vitt" så jag stämplade dit swirlar med lila.


 





 



Texten hade beställaren sett på ett av mina andra kort så den ville hon ha!   

Jag stämplade den med samma lila stämpeldyna,men strödde på blankt embossingpulver och värmde så pulvret smälte,så den blev blank och lite upphöjd.


Vet inte varför bilden blev vriden....


 


Det ser ut här som om kortet är öppet när det står,och det stämmer litegrann    Ville ta kortet när det stog för det var lättare då.... Men när det ligger ned så är det stängt.....


 



 



   



Här ligger det packat.... Jag lade en pappskiva inuti cellofanpåsen för att det inte skulle bli viket och sedan skickade jag det i en bubbelpåse.


 


Det var/är alltid roligt att få beställningar,som blir en utmaning!   

Och att klura på hur man ska lösa det!

Jag kommer att göra fler av dom här buketterna,även om det var lite trixigt att få ihop dom!

Beställaren blev nöjd,och det är ju det viktigaste!   


Tack för titten!


Av Linda - 1 augusti 2013 23:22

Här kommer en liiiten bild på vad jag håller på med!   




 


Ja mer törs jag inte visa..... *skratt* Så är det när man har beställningar,då får man ha is i magen med att visa vad man håller på med,hur gärna man än vill!   

Håll ut om inte allt för länge så får ni se resten!

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards