Alla inlägg under september 2010

Av Linda - 25 september 2010 19:39

Brukar inte skriva så mycket om mint "liv" här i bloggen för den va tänkt som min pysselblogg...


Härom kvällen så säger min sambo.... Gud vad jag är sugen på en macka vill du ha en oxå?

Ja visst!....

Han går in i köket och jag hör hur han knåpar på där inne.....

Så kommer han in med 2 st glas mjölk och en varsin varm macka åt oss....


  


Behöver jag skriva om att den smakade LJUVLIGT!!!???   


Av Linda - 25 september 2010 19:30

 Svärfar fyller år i dag, och vi ska åka till dom i morgon.

Ville göra ett kort med lite "fräna" färger. Det blev ett i modellen stafflikort...


  



  




Ska även trycka in några lotter bredvid texten.

Har även gjort ett kort till svärmor.... Det måste ju vara rättvist!   


Hon fyllde år i sommras men då hade jag inte hunnit gjort något kort....

Så hon kommer att få ett Z-vikningskort.....


  

  


  

Av Linda - 21 september 2010 22:00

Har fått dille på att andvända dom egna "blingerna"

Fick beställning på ett svart födelsedagskort som jag kommer att visa senare...

Men då fick jag iden att göra ett grå/svart med röda detaljer....


  



  

Av Linda - 21 september 2010 20:09


Har börjat om... Får se hur många jag hinner göra innan resan söderöver....


Men ett ryggskott bromsar mig endel just nu..... Men i morgon är det förhoppningsvis avhjälpt....


Har fortfarande inte fattat hur jag ska kunna få denna räknare att ligga först i bloggen... Har nån nått tips?

Av Linda - 19 september 2010 17:15

Har lärt mig en ny kortvikning!

Stafflikort är det många som kallar det så jag kallar det för det med!


Har gjort det här som ett födelsedagskort!


"blingen" har jag gjort själv, med overhead plast och pearlmaker.



   


     

Av Linda - 16 september 2010 22:11

Fick en fråga i bloggen vart jag har fått tag i mina svarta blommor.... En del har jag köpt hos Panduro, men sen har jag färgat själv oxå! Med glimmer mist chalk board, då blir blommorna grå/svart med lite glitter aktigt i.


  



Av Linda - 13 september 2010 18:36

Japp då ha man gjort 100 kort.....

Men shoppandet får vänta några veckor till....



Så då börjar om från noll.....

Har funderat på att försöka få till ett "lager" så att jag har lite kort så att jag slipper panik göra när jag ska fylla på där jag har mina kort....


Sen brukar det ju alltid vara bra att ha några kort på lut om man plötsligt behöver nått... Bla. så fyller svärfar år snart....


Fick reda på att kortet jag har gjort till födelsedagsbarnet inte va riktigt rätt färg... Svart/vitt eller grått ska det vara....Men det va ju tur att jag har mer tid på mig!

Sedan va ju kortet bara ett förslag för jag hade tänkt att göra några så att hon hade några att välja på....


Idag har jag gjort några.....


  




Av Linda - 13 september 2010 18:02

Tänk att man kan vara  tankspridd!!

Skulle dra upp väggklockan i vardagsrummet idag....

Den har nyss varit på "lagning" hon min käre far....

Han tog sig an den för den har inte gått på år.... Och nu när vi flyttade in

så fick vi "ärva" den och det skulle ju vara kul om den gick.....


Den har gått i nån månad nu... Men idag skulle jag som sagt dra upp den...

Står där och vevar...Och döm om min förvåning så drar jag ju givitvis upp den FÖR långt så lodet hamnar lite in under urtavlan.... Och sedan går den  inte.....


Men som den Knåpare som man är så tänkte jag att det där måste jag ju fixa...

Kan ju inte ringa hem och tala om vilken fadäs jag har gjort....


Provade att dra i lodet och då tickade klockan och gick, men där kan jag ju inte stå! Det kan ju ta dagar innan den har gått ner så pass att den kan gå själv...


Fick reda på att pappa att när han hade "lagade" den så hängde han dit tyngder på lodet för att få den att gå...För den hade tydligen kärvat ihop alla dessa år den har stått....

Sagt och gjort...Jag kunde ju inte stå där i dagar och hålla i den där mojjen så då började jakten på tyngder.... Krångligt för det är ju rätt så nära mellan pendel och lod och för att få dit en tyngd som inte gjorde att klocka stannade igen....


Nycklar,ståltråd och 3 st gjutjärn ljusstakar senare och klockan tickar och går....

Får se hur länge det där måste hänga där nu då innan den har gått ner så långt att den kanske går själv....


Annars så blir det ett samtal till min ömma fader.....


Hoppas bara att klockan inte släpper från väggen.....


  




Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards