Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 31 oktober 2012 11:07

Japp nu har jag kommit till det 5:e och sissta kortet som jag gjorde till min kusins bröllop!


Det har jag gjort är ett bok kort.


Provade att göra detta förut men tyckte att det va så krångligt....

Men så hittade jag en annan bskrivning som var enklare så jag gav mig i kasst att göra ett iallafall!


Beskrivningen hittar du här:  http://scrapdraken.blogspot.se/2011/03/tutorial-bokkort.html


Inser nu när jag kollar länken att det va ju den butiken jag besökte i Uppsala! Scrapdraken!  :-)


Håll i er för här är en bildbomb....  :-)


 




Texten har jag embossat med detail gold pulver...


 



 



Ett litet band  som håller kortet stängt.


 



Som ni ser så blir kortet rätt så tjockt.... Det är för att jag har gjort en "dragspelsvikning" och monterat ihop så att kortet blir tjockare... Jag har "smutsat ner" kanterna med en stämpeldyna för att det ska se lite slitet ut....




Inuti kortet blir det en ram med en fördjupning.... Ramen har jag stansat med   Martha stewart stans doily lace...

I fördjupningen fäste jag en spets som jag veckade lite för att man skulle kunna  sticka in pengarna i... Jag fäste spetsen med limpistolen,provade med glue dots med det funkade inte så det fick bli limpikkan..  :-)


Fyrkanten som sitter på vänstersidan är gjord med en spellbinder... Först skär den ut allt sen kör man den en gång till  med en gummimatta så blir det embossat....

 



Mellan vecken på spettsen satte jag rosor....


 



På ryggen på kortet satte jag en strass dekoration....


 




Här skiner solen från en klarblå himmel idag och det va 7 grader kallt i morse... Och det har kommit ca 1,5 dm snö på 2 dagar.... Så det är så vackert ute! Håller på att ladda kameran och ska gå ut och fota lite! :-)







Av Linda - 19 oktober 2012 19:26

Ja det kommer att bli lite tyst här framöver....


Jag trodde att jag skulle hinna få till mer tidsinställda inlägg innan jag åkte... Men det hann  jag inte...


Just nu är jag i S-holm.... På vägen hit stannade jag på scrapdraken i Uppsala och handlade en del!...  :-)

Letade och letade och va inte helt galet ute,men fick tillslut ringa till dom så att dom fick dirigera mig hur jag skulle köra för att komma dit....


Märks att man har flyttat från stan.... Mycket att hålla reda på i trafiken och alla cyklister....


Väl här så är båda små flickorna magsjuk.... Så man får se hur det blir med ullreds resan....


När jag kommer hem får jag väl fota det jag har fått tag i i pysselväg!

Av Linda - 19 oktober 2012 15:45

Hopp! Då har vi kommit till uppdatering nr 4 på mina bröllopskort till kusinens stora dag....


Detta kort fick jag tips om på FB.... Inte så krångligt men ändå lite annorlunda....


Först så tog jag ett 30 x 30 papper och bigade det i 2. Sedan skar jag bort ca 1/4 av ena sidan....

Vände på det och bigade det på mitten. Så att jag fick ett "vanligt" 6x6 kort med en "flärp" som ligger över på framsidan. Man kan säkert vika ett kort som vanligt och sedan sätta på "flärpen" för sig om man vill det...


Så här såg det ut stängt...


 


Har samma problem idag med att bilden är roterad.... Har förminskat den hur många gånger som helst,för jag trodde att den va för stor...Men det vill sig inte,sen har jag tom vänt den i datron innan jag laddade upp den för jag tänkte att då kanske det blir rätt här... men det blev det inte iallafall...



Konstigt nog så är dom andra rätt vända???

Ja ja....


Paret och texten har jag embossat med detail gold embossing pulver... Cirkeln är utskuren och torr embossad med spellbinder i min "mangel"


 


 När man öppnar "flärpen" så har jag gjort en likadan cirkel med spellbinders och satt inuti.

Jahapp det kortet blev oxå felvänt...  :-(  Swirlen med blad är från nellie snellen...


 


Så öppnar man en gång till... Och där finns det plats att skriva vem det är ifrån och en ficka med ett mindre kuvert,för att stoppa pengarna i...


 


Dekorationerna med brads som är som hjärtan....


 


Blommorna har jag stannsat ut med en stanns.... Och dom större har jag torr ebossat så att det blev ett upphöjt mönster på dom.....


Fy vad trisst att bilderna blev på sniskan.... Men ni får stå ut med det!

Av Linda - 16 oktober 2012 15:22

Dom följande 2 inläggen med bröllopskort kommer att bli tidsinställda.....


Jag ska åka på en tripp söderöver...


Först ska jag mellanlanda hos syrran i s-holm och sedan åker hon och jag vidare till Ullared... Ska bli så KUL! :-)


Så jag hoppas att jag får till detta med tidsinställda inlägg.... har provat 1 gång förut och då gick det bra,så det borde funka denna gång med!

Av Linda - 15 oktober 2012 16:59

Bröllopskort..... Uppdateringen fortsätter..... :-)


Detta är ett stafflikort,så det kan oxå stå själv.....


Gjorde det i svart och rött med tanke på att brorsan skulle få ge det.... Fattar inte... Bilden i datorn är rättvänd... Men den bild jag laddar upp är så här:



 


Ståendes så blir korter så här...


 



Dekorationerna har jag gjort själv som jag ska visa i ett inlägg senare.....


 



Från sidan.....


Inne i "stödet" gjorde jag en sedelficka,som brorsan stoppade en slant i.....


 


Det var allt för idag..... Fortsättning följer! :-)

Av Linda - 10 oktober 2012 15:18

Japp fortsätter på temat.... Fick ju göra endel kort till kusinens bröllop så jag har fått delat upp det och får göra flera inlägg.....


Idag visar jag ett kort som är viket i z-viknings modell....


Vilket innebär att man har delat ett 30 x 30 papper i 2 och viker det som en vanligt kort, sedan viker du tillbaka det du ska ha som framsida...Så framsidan blir "bara" hälften så stor som bakstycket...


Denna vikning gör att kortet står stadigt själv om man vill ha det ståendes framme tex... Inuti "z_at" har jag gjort en "sedelficka" som jag fäste med några fästkuddar.


 


Texten är embossad med koppar pulver.



Tyllen har jag fäst med dubbelhäftande tejp i dubbla rader och veckat själv, Detta är nog egentligen ett "presentband" men kom på att jag kunde ha det till detta.....



 




"pärldekorationerna" har jag gjort själv och tänkte att det ska jag visa någon dag framöver hur jag gör....



   



Av Linda - 9 oktober 2012 12:51

Ja äntligen kan jag få visa vilka projekt som jag har hållit på med till kusinens bröllop som jag va bjuden på i helgen som va....

Får nog dela upp det i flera inlägg för det blir så mycket annars...


Jag börjar med lådan som jag har altrat med tillhörande kort!


Jag fick en del lådor av bekanta som vet att jag pysslar och knåpar så en av dom kom väl till pass!

Dom va lite lätt rosa så jag fick måla hörnen så att det inte skulle lysa igenom när jag hade klätt in lådan med papper....


Håll i er för det är en bildbomb.....


Här är lådan klädd först med ett vitt cardstock och sedan ett vinrött papper utan på de... Locket är klätt i samma cardstock och som går ner över knaten på lådan där jag har stansat med martha stewart punch,hjärtan... Lådan va så stor så jag fick skarva på med en bit cardstock i hörnet där blommorna ligger för att få det att räcka runt om....


 


Här har jag börjat att göra blommorna och tyllen som jag ska ha bakom blommorna är utstansade med en rund vågig typ spellbinder stans,Men det blev inte riktigt genomskuret så jag fick klippa endel för hand....




"spettsblommorna" är en stans från magnolia...... Sedan har jag kupat dom lite med ett falsben....

   


Här har jag börjat och montera på sidorna...... Kläderna är utstansat med en trästans som jag köpt från USA som heter tuxido. Det svarta "krusidull bandet" är i sammet och från panduro,"svirlen med blad är från nellie snellen.



Samma här klänningen är utstannsad med en strästans som är köpt från USA, Jag har sedan stansat ut en likadan i lila och skurit ut livet och klistrar på det utanpå för att det ska matcha herrens väst.... Och en vit utskuren "rosett" på de...

 




Här är en sida med Nils Ferlins dikt: Kärleken kommer och kärleken går.... Till det ett utstannsat hjärta som jag sedan har embossat så att det fick ett mönster. 

 



Här är sissta sidan... dom ovala "ringarna" är utstansade och embossade med spellbinder. Och på det har jag satt ringarna med 3:d kuddar. Sedan massor med blommor som "rinner" över kanten... Och för att dölja skarven...



 


Locket.... Med deras namn och datumet som dom gifte sig på... Där har jag även fäst kortet som hänger på sidan om.....





 




Hjärtat med datumet på kan man dra i och då händer detta....

        



 


Hade "laddat" med  regält med 10 kr och plötsligt så kommer en 5:a...Sedan tior igen och på slutet bara 5:kronor och en tia.... plupp....




Försökte lägga som i en cirkel i lådan så att dom inte skulle fasta ihop..... 


 



Kortet som jag hade gjort till som satt fast i ett band på locket, gick i samma färger som lådan....



z-vikning på de så att det bakre hjärtat är skymt av det främre och när man öppnar de så såt texten där....

     




Japp det va allt för denna gång.... men fortsättning följer för jag har gjort mera kort till detta bröllop..... 

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards