Alla inlägg under november 2010

Av Linda - 26 november 2010 21:56

Har fnulat ihop ett till julkort idag.....


  

Av Linda - 26 november 2010 16:19

Tog och lade till lite blommor på julkortet om jag lade upp här om dan...

Tyckte att det fattades något.....

Men inte blev det väl SÅ mycket bättre....


Men det får duga så länge....

Har klent med ork just nu.... Har varit lite för mycket de senaste....

Men det är skönt att försvinna in i pysslet och glömma lite att kroppen inte är som den ska.


  


Av Linda - 24 november 2010 23:37

Eftersom att jag inte vet hur jagska kunna få denna räknare att ligga överst i min blogg så lägger jag in den lite då och då så att ni ser att det händer lite saker....




Jag kommer att lägga upp dom grejjerna som jag gjorde på senaste hobbyträffen framöver så ha tålaod!  

Av Linda - 24 november 2010 23:25

Idag har jag haft besök från Östersund!

Men vad kul det var! Massor med surr!


Det var meningen att vi skulle göra julkort.....

Men när vi började så vad det bara 1 som gjorde det.

vi andra 2 gjorde annat.... *skratt*


Nej då jag började....Men sen kom jag av mig och då hjälpte jag Lena lite i stället...Medans Annchristine ritade av en ask mall som jag har...

Sedan lunchade vi och fortsatte snacket!

Tänk att tiden kan gå SÅ fort??!!

Dom kom 11 och plötsligt va uret 3 och dom va tvungna att åka...


Man kan ju undra varför tiden ska gå så fort när man har främmande och har trevligt?

Men ni är välkommna åter mina vänner!


Så när dom hade åkt så knåpade jag ihop några enkla kort som jag ska ha i kortstället när jag ska på marknad i helgen.


  


Hade tänkt att sätta ett möstrat papper som en bakgrund men tyckte att det blev för plåttrigt så att effekten med granarna blev sämre...

Av Linda - 20 november 2010 19:47

Har lagt ut lite nya saker på tradera igen...


Bland annat detta...


    



    


Gå in och kolla!


http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=574021

Av Linda - 17 november 2010 23:06

I lördags när jag var till Östersund så stannade jag för hos Ulrika....

För att hämta min påse med div pyssel saker i För jag var inte med på hobbyträffen som var senast, då dom andra fick sin.


Denna gången så "fick" vi alla en påse innehållande :


* 2st 30 x 30 papper i rött och blått

* 3 st 15 x 30 papper ett blått med snöstjärnor på, ett med röda krusiduller

   i sammet och ett med brunaktiga snöstjärnor på

* div band och spetts.

* Div uppstämplade motiv

* Lite blandade dekorationer.


Missade givitvis att ta kort på allt detta fina..... Men jag kommer att visa

mina alster för er efter söndag.


För med alla dessa grejjer ska vi skapa nått.... Typ kort....

Eller vad vi nu har fantasi till... Men grejjen är den att man ska göra nått av det man har fått, och sedan träffas vi och visar varandra alstren!

Det är alltid roligt att se vad dom andra i hobbygruppen har kommit på!


På söndag är denna dag som vi ska visa varandra!


Så här skapas det för fullt!    

Av Linda - 15 november 2010 19:30

Ja nu kan jag avslöja vad jag har gjort för några kort.....


Min ena syster gifte sig i helgen....

Så jag har pysslat med bröllopskort till denna stora händelse!


Inte nog med att jag/vi fick närvara på deras stora dag så fick jag äran att sminka och fixa håret på bruden!

Var hem en sväng för att "provgöra" allt så att bruden skulle få se hur hon skulle se ut + att jag fick träna lite oxå....

Som tur är så har syrran inget långt hår längre annars så hade någon annan fått gjort det...


Tänk hur det är.... När man får äran att göra nått riktigt fint kort till någon, då blir det helt stopp!!!

Ingen inspiration, ingen lust....

Men efter lite klur så fick jag till 3 kort....


Kort 1


Är ett z-vkningkort, kan stå själv....


  



Kort nr 2


Är ett stafflikort   Det är 15 x 15 ihop viket sedan viker man upp det och det kan stå själv....



OBS! kolla in den gröna "ringen" Hon har turkosa brilljanter i ringen....


   


Här är blommorna som ni fick en tjuvkik på förut....



Kort nr 3.


En ny specialvikning som jag fick se på en blogg i sissta minuten.....

Det är 10 x 10cm när det är ihop vikt men blir 30 cm långt när man har vikit ut det.....





Så här der det ut när det är på väg att öppnas.....




Detta kort va kul men även lite klutigt...

Alla vikningarna måste vara exakt annars stämmer det inte när man stänger det...   Gissa om jag fick föra om det några gånger....   

Men det var det värt!


Sisst men inte minst!


                       GRATTIS

 

                   Camilla & Kjell

 

 

 

  


                                             

Av Linda - 9 november 2010 22:10

Japp jag vet att det är rätt lite pysselinlägg just nu....

Men håll ut det kommer mera....   


Tänkte bjuda på en tjuvkik på det ni kommer att få se om ett litet tag....




Så håll tillgodo så länge!  

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards