Direktlänk till inlägg 11 september 2017

Pappas begravning

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort.....

Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....


Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen!

Jag har hållit på tidigare o gjort arrangemang i sidenblommor så jag tänkte att det kan ju inte vara svårare än det....

Jag köpte 2 st såna hållare som man har tex på kistor o dom satte jag ihop med ståltråd, dom hade legat i blöt i 2 dygn, för att vara ordentligt genomblöta....

De blommor jag använde va 50 st oranga/aprikosa rosor, vilket representerade de 50 år som dom skulle ha firat midsommar 2016... och oranga/aprikosa rosor hade dom haft i brudbuketten....

Sedan va det krysantemum och brudslöja o sånt grönt som ser ut som dill.... Och sedan hade jag grankvistar som represnterade att pappa va jägare och hade varit skogsarbetare....


Jag satte rätt stora strängar med häftmassa under hållarna, så att det skulle sitta fast sedan på kistan...


   



Jag började bygga från mitten där det skulle vara som högst, jag höll till på en strykbräda så att jag kunde gå runt o se att det blev jämt fördelat.... Jag hade fin hjälp av min kusin Sandra som hjälpte mig o stöttade, en ovärdelig hjälp! <3 


     


Det blev en rätt rejäl "boll".....


 


När vi kom fran monterade jag fast hela arrangemanget och började bygga med lite längre grankvistar som spridde ut sig över locket.... Och till det rosor som blev i lite olika längder.....


       


Sidenbanden gjorde jag hål i och satte i ståltråd,som jag sedan stack fast i arrangemanget, och när jag lagt dom som jag ville att dom skulle ligga så satte jag lite häftmassa under varje band så att det skulle ligga snyggt....


     


När allt va klart, så hade pappa och jag en egen liten stund.... Det va så tyst o fridfullt en fin solig dag 10 september 

Här ser ni lite hum om hur stor den verkligen var.... Min tanke va att den skulle vara lägre, men när den väl blev ditmonterad, så såg jag att det blev ju bra...


 


Är så glad att jag orkade göra det här och att det blev ungefär som om jag hade tänkt mig i huvudet.... <3 

 
 
Ingen bild

Linda!

11 september 2017 23:16

Tack! Ja jag har bloggat tidigare dock i en annan blogg om "mitt liv" men här försöker jag hålla det till enbart pyssel.... :-) För o kunna gå tillbaka o se hur jag gjorde när jag skapade vissa saker, för man glömmer lätt.... Jag har varit urusel på och blogga dom senaste 2 åren, men har inte direkt pysslat något heller, för lusten har inte funnits.... Men jag vet att det är när jag pysslar o knåpar som jag fyller på med energi o må gott känsla <3 Tack!ska kolla in din blogg vid tillfälle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Av Linda - 16 oktober 2016 19:09


Nu pågår montering för fullt till några jaktboxar, som jag tänkte skulle få vara med på en marknad som min syster ska på ? ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards