Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 31 mars 2011 17:29

Lovade ju att skriva och tala om vad jag hade gjort med dessa....


 


Först så gjorde jag så här......

Jag pillade ur allt i dom och "botaniserade" vilka roliga grejjer som finns i dom...

Dock har jag inte plockat isär alla ännu... För det visade sig vara mer jobb än vad man kan tro.... För att få ur sprintarna ur kugghjulen tog jag min far till hjälp... Fråga mig inte hur han bar sig åt... Jag provade med en tång men det gick inte...

 


Sedan har jag en embossing folder med kugghjul... Så jag "manglade" papperet och sedan har jag dragit med en blå stämpeldyna över så att kugghjulen framträdde mer tydligt....


 


Tog en av mina bilder som jag har dragit ut från min skiva och stansade ut den och den blå bakgrunden i spellbinders ....

Sedan har jag dekorerat med endel av "klockskrotet"    


 


 


Simsalla bim!!  Tänk vad man kan göra med lite klockor som inte går....

Av Linda - 29 mars 2011 16:50

Japp det hände igår...   


30 min tog det och sen hade vi både telefon och internet!

Hade ställt in mig på längre avbrott, för man har ju hört skräckexempel!


Men nu är jag åter på banan och kan blogga...    


Ska nu fixa lite krubb så det får bli ett hobby relaterat inlägg senare!

Av Linda - 26 mars 2011 23:09

Efter flera dagars blåsande så hände det......

En björk blåste av på vår gård.....

Ca 5 meter upp i luften.... Toppen hänge och "dinglade" över elledningen och telefonkabeln till grannen.... Så det va bara att ringa efter elbolaget....


Dom kom sent på em. och sen åkte dom så jag trodde att det blir nog inget idag....


Men sen dök dom upp och projekt björk kunde börja....

Vilket visade sig vara lättare sagt än gjort..... När dom väl hade fått av toppen så hängde den i grannens telekabel.....

När dom sedan skulle kapa grenarna den hängde i så sågade dom fast 2 st av sina "teleskopsågar" som dom använder....

Men efter mycket om och men så släppte toppen  med ett brak... vilket resulterade i att det blev en pisksnärt i telekabeln så den gick av till grannen OCH till oss fast det inte var där björken hängde.....


Det va bara att bita i det sura äpplet och gå in och leta upp numren till våra telebolag och felanmäla..... Till mitt gick det galant för där fick man prata med en "riktig" människa men till Telia där va det bara att knappa hit och dit och inte en människa så långt örat hörde....

Men dom ringde upp morgonen efter.....

Men man kan ju undra...... på båda ställena så va dom lika förvånade att jag VISSTE att kablen va av.... Va jag riktigt säker på det??

Visst jag kan förstå att dom vill säkerställa att så är fallet så att dom inte skickar ut folk i onödan..... Men hur många kan det vara som ringer in en felanmälan om en kabel som är av för att ett träd har blåst över det? och att kunden inte är SÄKER på att den är av??

Skulle den ha legat i backen och varit av hade man ju inte vetat .....

Men nu hängde den ju lixom i luften först och sen va den nera på backen.....


Jaja.... Så nu är fallet så att jag kan inte blogga förän att jag har fått tillbaka internet.... Försökte logga in på bloggplatsen från mobilen med det verkade omöjligt.... Säkerhetskoden verkade ha hängt sig....


Nu vet ni varför det inte kommer nått inlägg på ett tag....

Förhoppningsvis tar det inte lika lång tid som för min svägerska, 3 veckor innan vi har telefon igen.....


Av Linda - 24 mars 2011 12:02

Ja inte vakna till dom iallafall....

För dom är trasiga allihop.....

Men jag har gjort lite roligt av dessa, som du ska få se i nästa inlägg....


 

Av Linda - 21 mars 2011 15:35

Här kommer 2 st kort jag har gjort med bilderna som jag drog ut från skivan som jag skrev om tidigare.... + att jag har använt mig av spiralerna som jag visade i förra inlägget.....


Vintage bilderna och bakgrunden till dom har jag stansat ut i Spellbinders för att få till formen på dom....

 Upptäckte nu att det är en annan lags "krusedull" men halvpärlor på detta kort men tekniken att göra det är densamma.

 

Ett kort i Z-viknings modell....

Jag har "chalkat" med stämpeldyna runt för att det ska se gammalt och slitet ut...

 

 

Köpte en ask med paljettblommor när jag var på panduros outlet i Ullared... Har länge klurat på vad jag skulle ha dom till.... Och nu så hamnade dom här bakom bradsen eller "ljungfrubenen" Blev en rolig effekt.

 

Av Linda - 19 mars 2011 21:42

Det är rätt så populärt med pärlor eller rättare sagt pärlhalvor på kort...

Men dessa kan vara rätt så dyra att köpa...

Ska man göra ett kort till nån särkilld kanske det inte spelar så stor roll..


Men jag har upptäckt att det är roligt att sätta sånt på kort och det brukar bli en bra och fin effekt... Och då kan det bli rätt så dyrt...


Därför har jag gjort egna....

Jag stansade ut men hjälp av en magolia "swirvel" eller krusedull....

Jag stansade ut i overhead plast och sedan har jag suttit och "duttat" med pearl maker....Så dessa ska jag andvända till framtida projekt!



Har duttat med lite olika färger ,som kameran inte ville inte återge dom riktigt.... Men det är:grå/silver, röd, rosa, svart, grå/biege, brun.


Nästa gång kommer jag att visa vad jag har gjort med dom.  

Av Linda - 10 mars 2011 18:57

Har sett att vissa har gamla bilder på sina kort.....

Detta såg jag för läääängesen och tyckte redan då att det är snyggt.....


Köpte en skiva på ebay med MASSOR med bilder.....

Men har inte riktigt kommit mig för att andvända den riktigt....


Så igår satt jag och knåpade ihop så att jag skulle kunna få flera bilder på ett A4 papper... Upptäckte att min nya dator saknar Word.... Men det följde med ett program till skrivaren och där funkade det....Men det gick inte att anpassa bilderna i rutan så vissa kunde jag inte ta för då blev dom halshuggna eller nått...

Men det löser jag en annan gång.....  


Så här såg några av bilderna ut som jag valde...


  



Vissa av dessa blev inte heller så bra som jag hade tänkt mig när dom blev utskrivna..... Men nu vet ni lite av vad som kanske kommer framöver på mina kort.

Av Linda - 9 mars 2011 17:45

Har knåpat med lite påskkort.....

Det fick bli  ett med en påskkärring....    


    

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards