Alla inlägg under mars 2017

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare...

Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster...
Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes inte så kul...

Så jag stämplade av min stämpel, skannade in den i datorn, plockade on bilden i skärprogrammet till min cameo.
Väl där så lade jag upp så många bilder som fick plats på ett A:4:a papper... skapade sedan cirklar som är runt varje tryckt dekal, som maskinen sedan ska skära efter...

Sedan lade jag in det i print and cut i skärprogrammet, på bilden syns det svarta markeringar i 2 av hörnen, o det årsomsättning punkterna som skärmaskinen går efter för att känna av vart i området det är den ska skära ut.
Så skickar man från programmet till skrivaren o den skriver ut "trycket"
Sedan lägger man papperet på skärmattan, stänger locket o startar maskinen/programmet....
O då går mattan lite fram o tillbaka o känner av vart den ska skära o sätter sedan igång o skär....

O "ut" kommer det perfekt runt skurna dekaler som jag kan sätta på alster som jag skapar ?

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards