Alla inlägg under juni 2011

Av Linda - 30 juni 2011 12:27

Japp!


Idag börjar min resa mot Leksand.....

Jag ska åka dit på hobbymässa.....


Ska bli SÅ himla kul!


Jag hoppas på att få tag i lite nya grejjer och sen att få inspiration så att det blir lite nya skapelser framöver!


Så jag återkommer med mer info när jag har varit där!


Ha det så bra i sommar värmen!


PS...


Lägger in en bild på blommorna som jag har på vägen upp till vårt hus.

En bit upp efter vår väg så delar den sig till en "allmänning" en gammal mer eller minder igenvuxen väg... Där har jag placerat ut en stol och ett "tvättställ" ett sånt som man hade förr för att ha tvättfatet och kannan under.... I det så har planterat blomster...


 


 

Av Linda - 23 juni 2011 21:53

Tänkte visa er mitt lilla "växthus".....


Upptäckte idag att salladen i den ena blomlådan har tittat upp!    

Tomaterna blommar för fullt och blommorna verkar trivas.... Men jag va nog för optimistisk att dom skulle bre ut sig mer, så jag får nog sätta ihop dom i en låda...


 

Här är den blivade dammen..... Sedan den blev urgrävd så har det inte hänt mycket eftersom att den läker... Men förhoppningsvis så kommer det att bli klart i sommar och med en dam som kommer att stå och pruta vatten i den....

Bakom har jag en soffa......

 

På denna stubbe som blev till tidigt i våras när vi fick ta ner träd här på gården för att dom va ruttna ska ....


 

Denna kruka stå, bara dom små lobeliorna ville ta sig lite till....

Just nu får den åka in och ut ur "växthuset"...


 

Min dockvagn och träskottkärra står och "myser" under taket, för att inte bli alltför blöta....


 


Vallmon och lite andra blomster blommar nu för fullt här!

Ser nu när jag tittar på kortet att det ser ut som om vallmon står ibland bara ogräs...Men detta är INTE sant... för jag tog det en bit bort ifrån.... Den står i en rabatt som är rund.


 


   

Önskar nu alla en TREVLIG MIDSOMMAR.




Av Linda - 21 juni 2011 12:41


Den förra hade fått "spatt" nu när jag skulle lägga in lite mer i räknaren så jag provar att göra en "ny"

Av Linda - 17 juni 2011 21:02

Japp du läste rätt!


Jag håller på och sår.....


Fick för nån vecka sen en paprikaplanta och en pirri pirri... Tänkte jag måste ju förbarma mig över dom så kanske det blir nått....


Så jag har satt paprikan i en hink och pirri pirrin fick en större kruka...

Sedan åkte dom in bakom fönsterramar som jag har rest mot grageväggen, därinne har även mina blomplantor fått stått och gona sig även efter plantering och det va tydligen en bra ide! För mammas plant va mycket mindre än min!...


Sedan har jag gjort på prov att sätta 2 st olika sallader i blomlådor... + morötter... allt för att jag ska slippa rensa!    


Idag införskaffade jag 2 st tomatplantor som oxå hamnade i hinkar bakom fönstren... Men den ena tomaten va så stor så jag blev tvungen att klippa av den....   

HUGA vilket dårligt samvete jag fick!! Men det är nödvändigt annars går det inte och det är knappt att det går ändå! Men förhoppningsvis så blir det några iallafall som vi kan mumsa på! Men det blev som sagt trångt bakom fönstren.... tur att dom inte va kortare... Egentligen så skulle fönstren ha behövt stått enbit ut från väggen ,men det tordades jag inte för då tippar dom vid minsta vindpust, desutom lutar backen lite därbakom garaget...


Annars så får jag prova buskiga nästa år!  Om det nu blir några nästa år...    

Av Linda - 13 juni 2011 18:03

Hade terminsavslutning i går på hobbyträffarna våran....


Vi hade med oss det vi ville pyssla med denna gång,så det va fritt med andra ord....

Jag hade med mig så att jag skulle kunna färglägga och klippa ut motiv till kort... Men det blev inget av med det!

Vi surrade, kollade i tidningar,fikade och avslutade med paketspelet istället   


Jag hade med mig 3 st paket... Glömde att ta kort på dom....

Men jag vann 4 st....


  Paket 1: en påse med blå,små pärlor och örhängsdelar

Paket 2: 2 små stämplar, en med liljor och en med "svirvel"

Paket 3: halvpärlor med klister på baksidan

Paket 4: En ask med material till ett "dragspelskort"


En super kul dag!

Vi hade även med oss och visade upp våra kort som vi hade skapat av grejjerna som vi fick i pysselpåsen.... Temat denna gång var påsk....

Jag gjorde 2 st kort, hann inte göra mer..... Kommer att visa dom närmare i ett senare inlägg....


Här är allas kort....


 

Nu blir det middag...     

Av Linda - 3 juni 2011 19:16

Nu är det fritt fram att visa studentkorten jag har gjort....


Har en kusin som tog studenten i förra veckan så jag knåpade ihop 2 st...


Första kortet gick i Sverige färger....


 


Andra kortet är ett stafflikort, så det kan stå.... Min kusin har gått nått inom verkstad, så jag tänkte meka... Så då kom kugghjulen väl till pass...


 

Det syns lite dårligt men det är en ficka mitt på så att vi kunde stoppa in pengar i...

 

 


Jag hade "glace" på skärmen och på skorna och lite på blommorna så att dom skulle vara blanka och fina..

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards