Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda - 13 augusti 2011 19:43

Minns ni mitt "växthus"?



Här bakom har jag tomater,paprika,pirri pirri. 


Nu har tomaterna börjat mogna så vi kunde plocka 3st i går......


 


    



Till det så skördade vi lite sallad ur blomlådan!

Jag satte 2 sorter, men det va bara 1 sort som tog sig......


Morötterna får jag nog ta och börja bära in och ut ..... För nu börjar det bli kallt om nätterna......


 


Men OJ va det känns bra att "ha gjort dom själv". Så nu väntar jag bara på att kunna plocka in mer!!

Av Linda - 9 augusti 2011 16:01

Japp tänkte mig på en återblick.......


Minns ni den arma stackars pelargonen som jag försökte få liv i efter det att den hade fått "övervintrat" i jordkällaren?


 

Men efter ca 1 mån fick jag ge upp......


"letade" fram några andra här hemma och satte med ny jord 3 st pelargoner....


Hade ingen aning om va det va för färger, så det fick bli en överraskning....


 


Och nog har det blommat allt!!

Över förväntan facktiskt! För jag tyckte att dom va lite "trög"....


2 st röda och en rosa pelargon va det.......


 

Och än är det måååånga knoppar kvar!      



Av Linda - 6 augusti 2011 18:00

OJ OJ....


Såg att det va rätt läääängesen det blev nått skrivet......


Men för de så har det ju hänt lite......


Här har vi haft gårdsloppis en helg!   


Som tur va hade vi några partytält.... För helt utan regn va vi inte....


 


Inga stora förtjänster men av med lite saker blev vi allt..... Det som inte "gick åt" och jag inte ska prova att sälja nå mer körde vi till Erikshjälpen.


Dagen före regnade det så jag va nästan "tvungen " att gå och pumplänsa runt pärlan som jag hade kvar här hemma sen turen till Sundsvall....

Som tur va så drog vi över presseningen innan allt detta kom......


 

Plockat hallon har jag gjort här hemma på gården......

Trädgårdshallon..... MUMS!!!

Inte många grenar det va att plocka ifrån... Men jag ska gödsla till hösten igen så förhoppningsvis är det ännu mera nästa år!


 


Men 1,6 kg vart det på första plocket!    


 


Oj nu åskar det här.......

Hörs nån annan dag!

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards