Alla inlägg under september 2013

Av Linda - 15 september 2013 21:45

Kom inte på nått bra namn på detta kort!   


Återigen så har min silhouette fårr jobbat! Skärfilen har jag fått inne på en sida på facebook.


 


Kjolen har jag tagit vitt silkespapper och stämplat dit prickar med en stämpel och med röd stämpeldyna som passar ilag med basen på kortet. Axelbanden är gjorda av band.


 


Så här ser det ut öppnat. Bakom klänningen är det en ficka med ett ark som man kan dra fram och skriva sin hälning på eller om man vill stoppa i pengar där och skriva på den vänstra sidan.



  




Det är lite djup i det här kortet så det är lite tjockare variant.


 


Tack för titten!


Av Linda - 10 september 2013 19:22

Ja nu är det lite mer än 1 vecka innan vi åker till London på mässa!

Jag och 3 st till åker på en stor pysselmässa....


http://www.bssbs.co.uk/


Det ska bli roligt!

Jag hoppas att få med mig många nya ideer med i bagaget hem!

Och att jag har gjort ett och annat fynd!   


Vi kommer även ha 2 st dagar som inte är inplanerade med nått så vi kommer att hinna se lite annat!

Får blogga mer om det när vi har kommit hem!


Av Linda - 6 september 2013 17:09

Har låtit skärmaskinen jobba igen.....   

Funderar på,hur gjorde jag innan jag hade denna maskin?

Nu när man har lärt sig lite mer hur den funkar så använder jag den mer och mer.....


Den här skärfilen har jag fått inne i nån av alla grupper som jag är med i på Facerbook, kommer inte ihåg vilken men tror att det var i nån av dom svenska.


Idag har jag gjort ett Ljus kort. Detta kan ju varieras i det oändliga, om man vill ge till nån som "har allt" men ändå ge nått.... Den röda bakgrunden har jag använt en spellbinder die.


 




Texten har jag embossat med silver pulver....


 


Inuti finns det plats för att skriva en hälsning. (vet inte varför bilden blev vriden....)


 


I hålet så har jag satt ett blad av gelatin som ruta...


 


Tack för titten!   

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards