Alla inlägg under juli 2011

Av Linda - 17 juli 2011 16:15

Denna vecka har formligen rusat fram.....


Har haft 40-års kalas för sambon, vilket jag skriver mer om i min andra blogg....



Kortet jag gjorde till honom har jag gjort i min "makapär" som jag köpte i Leksand! Är riktigt nöjd! Tanken är nog att när man har monterat som dom tyckte så skulle det ha blivit ett kort som har varit typ som ett vykort att man skriver på baksidan....

Men så ville ju inte jag ha det!   Varför ska man göra som alla andra tycker?


Skrev ut dubbletter och monterade ihop så att det blev ett öppningbart kort! 


 


 

Bakade marängtårta till sambon....Blev supergott med jordgubbar!!!


 


I fredags så va det hit en fotograf.... Dom skulle ha ett projekt på byn och åkte runt och tog på det som folk ville ha bilder på gratis!....

Upptäckte detta för sent men sambon känner honom som höll i det, så han fixade att dom skulle komma.....

Jag hade tänt att dom skulle på ta på bilen "pärlan" men så kom jag på att vi ska ju givitvis ta familjefoto! Det är ju viss skillnad på korten när en fotograf tar än när man tar själv.... Så det blev bilder på både och!

Sedan kommer dom att ha utställning och alla som är med får en förstorning och resten av bilderna på en cd-skiva.... Ska bli kul och se resten av bilderna...


 


Nu blir det att återgå till att göra lite kort.......

Syrran har haft med mina kort när hon har varit ute, och det hat gått några stycken! Vilket är jättekul!!!  

Av Linda - 11 juli 2011 21:18

Har hållit på och gjort klart kort som har stått och väntat i dag,

och då klickade räknaren över 100.....


Men nån handel blir det inte nu, för det har jag ju gjort så att det räcker för ett tag framöver....i helgen.   


Upptäckte igår att en stans som jag hade köpt inte funkade som den skulle så jag skickade iväg den så får se om jag får en ny... *hoppas*

För andra jag köpte i helgen va mer detaljerade och den skar ut så fint,men denna med "vimplar" ville inte riktigt... Konstigt....


Sånna här kort har jag hållit på med idag....


 

Har gjort en hög i olika färger.....

Jag har stansat hål för rosorna, som sitter på insidan.... Så när man öppnar kortet så finns rosorna på insidan oxå......


Så här får räknaren se ut denna gång......




Av Linda - 8 juli 2011 09:36

Japp nu är man åter hemma....

Ja o försig så var jag hemma redan i tisdagskväll.....


Vilken helg det va! MASSOR med grejjer som är "bra o ha"   

Det är 4:e året vi åker på hobbymässa till Leksand....


Jag kom givitvis hem med en massa roliga saker,så jag har inte hunnit prova alla...


Men den grejjen som nog kommer att bli roligast är en maskin som heter Silhoutte även kallad sillen..... Den kopplar man in på datorn och då kan man köpa modeller på nätet som den kan skära ut....

Så nu kommer jag att kunna göra egna texter på väggarna tex eller så finns det vinyl för att göra dekaler till bilar eller det som jag kommer att andvända den mest till är papper.....

Den kostade en del, men gämför man med alla stansar som jag kanske köper för typ 200 kr och då är det en given storlek i denna kan jag förstora och förminska som jag vill så att det passar MIG...  

Dessutom kan man rita egna grejjer och den skär ut eller om man köper till en penna så ritar den....

Ja den verkar oändlig! Men som sagt ,man måste ju lära sig den oxå....

ALLT är på engelska..... Men jag hoppas att dom mailar en svensk manual, annars får jag ringa och påminna dom, så att man kan komma igång på riktigt....

Jag har redan provat den... Det som verkar svårast är att veta vilken tjocklek man ska ställa in som man har på papperet.... För ställer man in för djupt då skär den så djupt i plastmattan som papperet ligger på, men det lär man sig väl.... Man får prova på skräppapper....


Vi var även till ett ställe som hette Hildaholms,det kan jag rekommendera om ni ska till Dalarna! Det var familjen Munthe som hade sitt sommarvisste där! Vilken kåk och vilka trädgårdar,med olika rum!

Visningen va en timme.... Men jag hade kunnat gå lääänge där inne och bara "insupit" atmosvären och miljön, synd bara att vi va så många... ca 15 st på den visningen vi gick... Visningen efter va det bara 1 person....

För det blev lite trångt och alla skulle ju hinna se....

Men kanske man tar det nästa år igen..... För det verkade som om det alltid skulle kunna va nått nytt man upptäcker....


Alle´n ner mot huset....


Husets framsida.


 

Sånna här roliga hade dom på stuprören... Till o med tunga hade den.....


 


Detta är taget i från källaren upp i trappen som ledde upp till lilla hallen utanför köket..... Gissa om det va fint inne i resten av huset!!

 

Lummiga små gångar lite var stanns.... Hela området runt om va gammalt och bevarat....

 

På vägen hem hann vi även med en sån här....   


  mmmm polkagrissmak......


Mera bilder och vad jag handlade kommer sen!

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards