Alla inlägg under september 2011

Av Linda - 21 september 2011 15:24

Ja vad ska man säga..... URUSELT har det varit här och inne på min "privata" blogg....


Men som försvar har jag att det har hänt en del och händer fortfarande... MEN i slutändan så hoppas jag att det blir positivt alltihop!


Just nu har jag en envis förkylning!

Så igår va jag tvungen att masa iväg mig till farbro DR för att få lite medel mot mina täta bihålor och hostan.... + En sjukskrivning,för jag har varit hemma snart i en vecka och det känns som om det bara går runt.... Ena dan lite feber nästa är det tätare i bihålorna dagen därpå så är det halsen.... Hoppas verkligen att den kan dra sin kos och att man kan få tillbaka lite mer ork och lust till att pyssla!


Men men det är väl bara att bida tiden och vänta......


Iallafall så va jag iväg på hobbyträff innan detta bröt ut!

Vi hade uppstart för träffar fram till jul! Mycket surr och lite pyssel.... Hade givitvis dragit med på tok för mycket grejjer..... Vi skull få en "hobbypåse" liknade som vi har haft förut....

Men denna gång så va temat manligt!  KUL!


Här kommer lite bilder eller rättare sagt en hel del på innehållet i påsen!


Japp "träet" du ser i belden är TRÄ! men dock väldigt tunt! Sedan är det en bit av jeans....


 


Biten som ligger under papperet med klockorna är av tunn kork!

 

Uppstämpalde motiv som vi ska använda....


 


 

Band


 

Dekorationer.... "ljungfrubenen" eller brads som dom kallas föreställer skruvskallar med vanlig och stjärna.

 

Dessa va väl änså sötast!?  "tumstocken" är ca 2,5 cm lång.


 


Av detta ska vi skapa 2 st kort varav 1 ska vara en tolkning efter denna mall:


 

Sedan ska det skapas en ask eller nått annat än ett kort.......


Ja detta blir en utmaning som heter duga! Men oj va kul det ska bli!

Bara man kunde få lite ork och lust oxå!


Ni får se mina alster sen,när vi har haft visning på hobbygruppen!

Av Linda - 6 september 2011 20:42

Har nu gjort kort till tanter/damer.......


Samma text som till gubbkorten. Inte gammal bara född för tidigt!


 


 


Dam
Av Linda - 2 september 2011 20:06

Har knåpat med lite gubbkort......


Har gjort dom i 2 st olika färgen på tröjan.... Den ena är i grönt och den andra är i orange. Texten är inte gammal bara född för tidigt.  


 


 


Bakgrundspapperet som är bakom gubben har jag "torrembossat", kört igenom min mangel i en plastmapp så blir det så fint med blommor!

Av Linda - 2 september 2011 19:59

Inser att jag har "klickat över på 100 st kort så då gör jag en ny räknare.....




Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards