Alla inlägg under juli 2013

Av Linda - 26 juli 2013 11:43

Det har varit lite tyst här inne....

Men knåpandet och pysslandet pågår för fullt!   


Jag har fått 2 st beställningar på bröllopskort!

Det ena har jag redan levererat,men törs ine visa det här föränn bröllopet har varit och det är den 24/8.

Vill inte riskera att dom skulle råka se det här före.... Det var ett bokkort fyllt med pengar! Bilder och sånt kommer sen!

Just nu håller jag oxå på att skapa ett bröllopskort,så igår satt jag och knåpade med "brudbukett", Det var lite knepigare än vad jag trodde att det skulle vara för ståltrådsstjälkarna gick av när jag försökte bina ihop,men till slutt fick jag till ett resultat som jag är rätt nöjd med!   

Det kortet törs jag inte heller visa här pga av risken att bli upptäckt.... Men det kommer!


Nu har vi haft några strålande dagar av sol! 30 grader i skuggan på bron,helt oootroligt!

Det är ju "nästan" för varmt! Men jag klagar inte!

Jag har suttit utepå bron och knåpat och lapat sol samtidigt!


Blommorna har tagit sig fint i år.... Har gett dom biobact så nu är surfiniorna så stora! Så stora tror jag aldrig jag har haft förut.... Jo nån men då var den stor redan när jag köpte den,men dessa har jag drivit på sen jag köpte dom....


Hänglobelierna i den här krukan har fått fnatt tror jag....    För sen jag tog den här bilden så har det brakat till..... Får nog gå ut och fota igen.....


 


Krollliljorna har blommat irå,fler än vad det brukar! Det är ju roligt! I fjol vet jag inte vad som hände med dom för dom lixom ruttnade av vid jordkanten.... Men det är klart som det regnade i fjol sommar så är det kanske inte så konstigt!


 


Jag har köpt mig en ny sak som man kan ha blommor i... Jag har satt den på väggen på bron.... I serien fanns oxå en ställning i metall och i den var det en skål/urna så det såg ut som ett "tvättfat" Sånt som dom hade förr.... med kran ovanför,Det var jätte läckert! Men jag har redan en sån ställning med tvättfat,så jag funderar på att sambon ska få leta fram en kran efter sin far som var rörkrökare och svettsa på så har jag oxå en sån ställning!


 



 



Rundeln här utanför har blommat så fint! Det roliga med den är att det kommer blommor eftersom i olika sorter.... När den ena har blommat klart då kommer nästan sort....


 


Jordgubbarna som jag satte i våras/försommaren har tagit sig bra i ena planteringen så vi har fått skörda litegrann! Så nu hoppas jag att inte dessa fryser ihjäl till vintern nu när dom har tagit sig.... I den andra är det lite trögare,men det är andra sorter och sedan är 2 av tuvorna uppgrävda från svärföräldrarnas gammla land och dom va så små så dom hade jag inga stora förhoppningar i år... Men nästa år hoppas jag att vi har mer gubbar!


Har även varit hemma och träffat syrran och hennes 2 flickor! Spelade in en film med dom när dom sjunger!   

Tycker det är så roligt att se Mathilda "sjunga" på sitt lilla vis, 1,5 år och vet precis vad som ska ske i visan.... I bakgrunden är det Johanna som sjunger hon oxå på sitt lilla vis... 2,5 år.

Blev visst lite fel film som jag laddade upp....     Den andra nedanfär är när dom sjunger!





 


 

Näe nu ska jag gå ut och passa på att vara i det fina vädret i morgon skulle det bli sämre!


Av Linda - 16 juli 2013 15:45

Har gjort barnkort. Som är tänk att man ska kunna ge till dom som har fått barn.


Det är min Silhouette SD som har fått jobba, Filen är köpt inne i silhouette shoppen. Men jag gjorde om den lite, för egentligen så skulle det vara hjul oxå i det färgade papperet,och det blev så svårt att passa in dom grå hjulen över så att inte något av det färgade papperet syntes under.... Så dom "skar" jag bort...




 


Gjorde även gula utan text,och det är tänkt att dom som vill uppvakta men inte vet könet ännu....


   

Av Linda - 5 juli 2013 18:30

Har fått en beställning på skor....   

Det enda som jag fick reda på va att dom skulle vara riktigt rosa, bubbelgumms rosa....


För personen som ska få dom är en "rosa" person....


Har visat dessa skor här förut,men dessa bler något lite extra eftersom att dom blev så rosa!


Den här filen är köpt i silhouette shoppen,men verkar inte finns där längre...   

Tydligen så tar dom bort filer när dom har funnits ett tag....


Färgen blev inte riktigt återgiven här,för jag tycker att dom är skarpare i verkligheten.....



"pärl dekorationerna" Har jag gjort själv..... Förit så stannsade jag ut med en swirl i overhead plast och duttade på med paper pen och lät det torka....


Nu har jag kommit på att det går alldeles utmärkt att skära ut dessa med silouetten, och då kan jag få plast swirlarna i den storleken jag vill ha...   


Swirlen har jag gjort själv genom att tracea en utskuren swirl i papper och göra en egen skärfil av den bilden. 


Sulan är en utskuren etikett, rosa på ena sidan och svart på den andra, som man kan skriva sin hälsning på.

Har satt ett band i den så att man kan dra upp den....


 


Levererade dom idag och hon var så nöjd! Roligt med beställningar!   

Av Linda - 4 juli 2013 18:23

I morse så fick jag se att dom hade ett bra pris på design programmet till min silhouette.....

Så jag gick in på silhouette Amerika och köpte det!   

175 kr gick det på och det va ju inte farligt....


Med det programmet kan man skapa mer i programmet och öppna filer som är SVG filer och sedan konvertera om dom till studiofiler så att man kan skära ut dom....


Det där med skapandet hade jag nog kanske klarat mig utan,men vem vet en dag kanske det blir att jag kan så mycket så att jag oxå kan skapa....



Inne på SVG cuts så har dom en hel del gratis filer....


Så jag laddade hem och konverterade dom och tänkte att jag måste ju prova!!  

Hittade en "fiskeväst" med många fickor....Men jag tog bort en del och gjorde en vanlig herrväst...


 


Baksidan blev det ett litet missöde..... För kniven gjorde ett hack så jag va tvungen att ta av den lite mer i nacken, men det är inget som man ser/vet om....


 


En tanke som slog mig när jag höll på och monterade.....

HUR klarade man sig innan man hade denna maskin!?

Ja det gick ju då oxå att skapa kort,men det är mycket roligare nu!

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards