Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 23 januari 2012 20:32

Jag blev moster i december....Och kände att jag ville göra ett speciellt kort till en speciell lite tjej.....


Kort till andra tjejen Johanna gjorde jag så här....

http://kortmakaren.bloggplatsen.se/2010/12/29/4239887-bloj-kort/


Men jag ville göra ett annat roligt kort till andra tjejen Matilda.


Så jag gjorde ett kort som är en body/eller sparkdräkt....


 


 


 



Av Linda - 18 januari 2012 22:25

Håller på att montera stämplar som jag har köpt som har legat ett tag.....


 


Sedan har jag städat och möblerat om i pärmarna som jag har stämplarna i....


Dessa ska jag stoppa in i en av lådorna/boxarna jag har från ikea som jag förvarar monterade stämplar i...


 


Det är rätt konstigt med denna hobby.....

Man handlar och man är glad för dom nya sakerna,men så glömmer man bort dom och sen är man inte lika uppåt igen....

Det ska lixom vara nytt HELA tiden.... FAST sakerna är nya lixom....

Är det nån som känner igen sig??   


Har ju länge varit sugen på en sån här apparat.....


http://www.youtube.com/watch?v=aaK8a0w2llA


Nu finns den i en affär där jag har varit inne och kollat på den och som har bra polecy när det gäller garati och sånt där..... Har varit inne och kollat förut men då va den slutsåld.... Men nu finns den som sagt igen......


Men då händer detta: Jag har en volvo som jag kör rätt så lite med... Dom senate 3 månaderna har den väl gått typ 15 mil.... Har funderat ett tag på att sälja den... Men jag gråter i hjärtat!

Jag har alltid haft bil,kunnat åka som jag vill,ja bara att den finns där......


Men igår va jag och besiktade den..... Ja ALLT gick bra.... Inge fel på maskineriet om man säger så.... En spricka i rutan har det varit i åratal.... Köpte bilen av brorsan och även då fanns den..... Men si nu va det en SUR GUBBE som besiktade..... Tyckte att det va värt en 2:a, ombesikting med andra ord.... 1000 spänn går en ny ruta på och sen en ny besikting på de.....

Det blir väl bara att byta..... Men sen blir det nog att antingen ställa av bilen eller sälja den omgående...

Kan ju inte ha en bil som kostar typ 1300 kr varje gång man ska ut och åka...

Jag kommer inte att bli helt ställd på bar backe,sambon har ju bil...Men det är ju HANS.... Vet att jag bara kan ta den... Men är man en självständig kvinna och alltid har varit de så känns de....

Sen om jag ska börja arbetstäna en dag,så vet jag inte hur det blir....


Ja ja... Lite gnäll bara......


Blir nog att försöka börja sälja lite saker på tradera,har börjat plocka fram stämplar som jag inte ska ha kvar....

+ en del annat som jag har köpt storpack av som jag inte ska ha kvar.....


Här om dan hade vi "fin främmande"   

Tog fram kameran och smög fram bakom gardinen.....


 


Av Linda - 14 januari 2012 20:53

Har "fått" ett till paket i lådan!


En stans som stansar ut en kvist med blad.... Jag har en die som jag manglar annars i min "hand mangel maskin" Men jag lessande på den! För att få ut 1 st kvist krävdes ca 8 varv med mangeln.....


Och dom kort jag håller på med nu så behöver jag 2st och jag ska göra en hel hög med kort, så nu köpte jag mig en sån här!


 




Jag har suttit framför tv och stansat endel.....


 



 


Det lär nog räcka en stund iallafall!   

Av Linda - 9 januari 2012 17:44

Upptäckte idag när jag kom från farbro DR att det låg ett paket i brevlådan!!!   *wie*


Klickade hem en bunt stämplar på ebay för några dagar sen....

Måste vara rekord på leverans denna gång!  5 dagar tog det! helt otroligt!


Det va en sån där bunt där man inte riktigt vet vad man får.....

Jo lite såg man ju och det var framför allt 3 st stämplar som jag tyckte va så fina!

Resten tänkte jag "slänga ut" på tradera!


Men när jag köpte dom så stod det att dom kunde vara lite skadade, tex dåligt pressade, eller att det fattas nått

streck här eller där men att det skulle lätt gå att fixa med en penna.....

NJA jag vet inte ja......

Stämplarna jag va sugen på verkar dock vara OK!

Men många av dom andra vet jag inte......


Men det blev iallafall billiga stämplar!

För allt som allt MED frakt betalade jag 150 kr..... Det skulle jag nog LÄTT ha fått betalat för endast träd stämpeln! den va så stor!

Så jag är rätt nöjd ändå! Sen om jag kan sälja nån och få tillbaka endel så har jag ju fått den billigare!   


Dessa stämplar tog jag undan åt mig själv....

Stämpeln längs upp till vänster är en stämpel med noter,så det bli ett notpapper.....


 


Det verkar som om denna stämpel blir som ett vykort,med en bakgrund bakom trädet.....


 



Detta ansikte blir en intressant stämpel!    


 


Resten av stämplarna är en rejäl hög.....

Den till vänster är texter och den till höger är modeller....


 


Tyckte att denna såg rätt roligt ut.....

Funderar på om jag ska behålla den oxå!


 


Man monterar ihop den sedan med "ljungruben" eller brads och har på kort.....

Kan nog bli rätt bra på barnkort....


Sen i brevlådan låg ett nytt nr av craft stamper....

En tidning som jag prenumererar på från England.........

Så nu har jag lite läsning framöver!    

Av Linda - 8 januari 2012 15:55

Japp nu är dom ÄNTILGEN klara!!


Men inte blev mina så vackra som dom va i tidningen som jag såg beskrivningen i....


Nu har jag provat... Och jag säger då de.... OM jag kommer att göra om dessa nånsinn

så lär det nog dröjja!!

För vilket jobb!!

Smälta av,stöpa om på nytt, sen "bränna/smälta av överflödigt stearin för att spetsen skulle komma fram....


HEDER åt dom som gör dessa och säljer!!


 




 



Pappa och brorsan va hit i veckan och hälsade på så jag visade vad jag hade hållit på och jobbat med.....

Brorsans kommentar va....Han han vara så där härligt rå ärlig....

-ser ut som ett upp och nervänt ljuver som är ihåligt.....

Kan tänka mig att jag såg ut som en fågelholk!    

Men nu skrattar jag gott åt det!


Undra just om jag nånsinn kommer att tända dessa!

Så mycket jobb som ligger bakom,går bara upp i rök!

Av Linda - 6 januari 2012 16:33

Ja jag kom på det att jag faktiskt vann en till  tävling!    


Det va kortutmaningen som jag skrev om här.... http://kortmakaren.bloggplatsen.se/kategori/85377-hobbytraff/


Priset va ett likadant kitt,samma innehåll i påsen, så nu kan jag göra likadana kort en gång till om jag vill eller "tvista" till det om jag vill!   


Innehållet är:


    



  

   

    

 



Tänk idag vill inte datorn va på min sida.......

Har krånglat en hel del med att få tillbaka den som "normal" sen brorsan va här och uppdaterade grafikkortet,för när jag filmade med min nya kamera så hackade filmen....

Då har den plötsligt fått för sig att markera all text som är under ikonerna på "skrivbordet"

Har suttit och svettats för texter försvann och va stundvis svart..... Så nu är den "skaplig"

Så nu törs jag inte knappa nått mer... För nu ser jag iallafall raden där internet adresserna är och favorit rutan med.....

Nu håller jag tummarna att den ser likandan ut när jag startar om den oxå!!


   

Av Linda - 4 januari 2012 17:36

Ja jag har fått endel vinster.....


Före jul så "ramalde" det in 2 st av helt olika slag!.....


1 ta inne hos "tantmarit" en blogg som jag följer med stort behag.... Hennes klurigheter och roliga episoder ger mig mycket glädje, kolla in hennes blogg!


http://tantmarit.se/


Vinsten hos henne var


 


2-4 pristagaren går inte lottlös, utan får ett paket värt ca:209:- innehållande följande:
Jul nessässär Godkänd förpackning för flyg.
Innehåller :
1-balsam & cedar Car Jar
1 Balsam & cedar Travel Spray
1 Vanilla cupcake Anti-Bacterial hand wash
1 Vanilla Cupcake lip Balm


Den står här inne i mitt hobby rum och det luktar så gott!!!


Det andra priset vann jag hos nettans scrapbooking 4 you, genom att jag länkade på FB att hon skulle vara i Brunflo på scrapträff.... Givitvis så åkte jag dit och handlade... Ja jag åkte inte 24 mil tur och retur bara för att handla hos henne för jag skulle in på hobbyträff samtidigt....


Vinsten där va lite smått och gott som man kan ha på kort bla...


 


 


Nu ska jag återgå till att städa ihop efter ljuskronorna.... JAPP dom är ÄNTLIGEN klara.....

Bilder kommer.....

Av Linda - 3 januari 2012 16:24

Ja eller det ligger i träda....

Har börjat, men det går trögt. och hobbyrummet ser ut som ett bombnerslag....


Här är "ljuskronorna" moterade och väntar på doppning...


 


Efter sisådär 100 dopp ser dom ut så här....


 



Tjocka och fulla av sterarin så man inte såg spettsen..... Höll dom nere i smält stearinet, men det va inte så bra ide tyckte jag för jag fikc lixom börja om för det såg så konstigt ut där ljusen va fäst.....

Så när jag hade doppat dom 100 gånger till endast i spetsen så tog jag min gasbrännare och smälte där jag tyckte att det behövdet i stället för att få fram spetsen....


 


 


Så nu återstår bara att göra det på dom andra 3 oxå......


Detta kommer jag nog inte att prova på nått mer..... Behöver jag säga de?  För huga vilket jobb det blev.....

Så denna som blev klar gav jag sedan bort tillsammans med ett gammalt snirkligt kaffefat att ha den på till min svägerska.... Hon blev glad... Men jag va inte så nöjd med resultatet....


Sedan fick jag bepröva mina elkunskaper.....

På kontakten till min bänkspis så hade ena stiftet börjat rucka......


 

Och lite förvånad blev jag allt när jag öppnade och fram ramlar stiftet som inte ens satt fast på kabeln....

Men nu kan jag lova att det sitter en ny kontakt där.... Otäckt det skulle ha varit om det plötsligt hade börjat brinna i gardinen bakom ryggen på en......



Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards