Alla inlägg under februari 2013

Av Linda - 2 februari 2013 10:13

Skapade en ny kategori "silhouette" Där jag kommer att lägga kort och saker som jag har gjort med min Silhouette SD!


Jag fick en skärfil av en vänlig själ på FB,som jag blev sugen på att prova!


Kallar den "dragspelskort" för det är enklast! :-)


Detta kort går att göra hur låååångt som helst! :-)


Jag gjorde några "nybörjar missar" Klistarde på fel ställen,men i slutändan så blev det ett kort,men det blev lite konstigt när man ska stänga de tackvare fel klistringen.... Men jag bigade om lite där så det går...


Håll i er det blir MASSOR med bilder! :-)


Först skar jag ut dessa i SD:n 4 st gjorde jag....


 


Sedan limmade jag ihop dom på rad....


 


Här har jag fäst "mitter rutorna" med varandra så att dom bildar "dragspelet"....


 


Sedna kom jag på att jag ville "vidare utveckla" kortet.... För att få det finare "inuti" så jag frågade tjejen jag fick filen av om hon kunde göra en inner mitter ruta,som man kan ha i en annan färg... Och det fixade hon, Jag provade att göra en själv oxå genom att ta bort alla övriga delar och bara spara mitter rutan,men jag fick inte till det lika snyggt....


Så här har jag skurit ut mitterrutorna i rosa och satt dit dom...


 


Nu börjar det trixiga... För man kan inte sätta in några tjocka saker för då går det inte att stänga.... Men jag stämplade dit lite blommor och ett grattis på födelsedagen.... Kom på att jag har några utstannsade paket som jag köpt för mååånga år sen,som någon sålde på tradera.... Hjärtat är utstansat med Martha Stewart punch.


 


Så här det det ut uppifrån...  :-)


 



 



Framsidan dekorerade jag så här.... Fjärilen är Martha stewart punch ,Swirlen har jag tracat i silhouette programmet= Hittade den modellen på nätet och sedan "konverterat" om den till en skärfil,som manssenadn kan skära ut i den storlek man vill ha eller spegelvända den...  Den rosa utstannsade som sitter bakom blommorna är en Marianne design  die,som egentligen är en snöstjärna.


 


Det va allt.... Som sagt detta får bli ett "prov x" för att se hur det funkade.....


Tack för titten! :-)

Av Linda - 2 februari 2013 09:00

I´m going to try my school English a bit! :-)


Fore a cuple days ago I "found" a group in England on Facebook, who is for Silhouette cutting mashine...


It was one in "Our" Swedish group who have got one cutting file from them,and it was so pritty and we ask were she got it... And she told us about this group...


And now it seems that ALOT Swedish Member is coming to the group...


I think it´s a funny way to conecting to people...We all have the same hobby! :-)


And we all are "a bit crazy" about it! ;-)


Now I have see that it have come som more visitors to my "little" place here!


And all I can say!! WELLCOME!!

 

I hope that I haver spell something ringht,so that you can understand something!

And NO I have not yoused google! :-)

 

Hope that you will come bak here and wisit me,an be inspired of the things I´ve done!

 

Hug!

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards