Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 30 december 2011 18:07

Japp jag är med och tävlar om en bloggcandy innehållande mycket smått och gott för oss som pysslar!


Gå in och tävla du med!


http://tonicstudiossverige.wordpress.com/2011/12/29/bloggcandy/#comment-79



ÅÅÅHHH va mycket kul man skulle kunna göra!  :-)

Av Linda - 25 december 2011 17:53

Eftersom att orken har trytit och viljan inte riktigt har infunnit sig,så har jag inte gjort några massor av

julkort..... Brukar inte göra det heller men några olika motiv brukar det bli....


Detta år blev det bara en sort.... Som jag skickade till några få....

Ni som inte fick några.... Jag får hoppas att ni fick några av någon annan och att ni hade det bra i jul!


Mitt bidrag 2011:


Tomten är färglagd med akvarell pennor, lycktan är utskuren med min sillhouette maskin, Det bruna/kvistpapperet har jag ruggat upp kanterna på och sedan har jag chalkat (smutsat ner) kanterna på det så att det ska se lite gameldax ut..... God jul är dit stämplat med en röd stämpeldyna och sedan strödde jag på genomskinligt embossingpulver och värmde det så att det ser ut nästan som rött lack...

 



julstjärnan bakom snöflingan är utstannsad i min "mangel maskin" med marianne designs dies. Snöflingan är gjord i dubbelhätande tejp från biltema som jag har satt på kopieringspapper och sedan stansat ut i Mangeln, sedan tog jag av skyddspapperet från flingan och strödde på "snöglitter". Har monterat ihop det med en brads(jungfruben) Och limmat fast det sedan....


 

Av Linda - 23 december 2011 16:44

Ja vi  har skapat ett fuskbygge här hemma!     


Bonussonen ville redan i fjol att vi skulle baka pepparkakshus..... Men då tröt orken så vi hoppade det då....


Men i år skulle vi "slå till"

Jag inhandlade formar i Ullared på Gekås i oktober inför det stundande baket....


  


ALLT va fixat bara degen kvar....

Den tänkte vi fuska med och köpa.......


Nu i december så va vi och skulle köpa degen..... OCH då plötsligt slog "latmasken" till... Vi stod där och velade hur mycket deg behöver man för att bygga ett hus? Inte hade vi läst instruktionerna som följde med i paketet för bygget.......


Efter velande så står där en hel "pall" med "färdigbakade" hus paketerade i små kartonger.......

Gissa om vi slog till.....

Vi köpte dock en deg för att baka "klassiska" pepparkakor med.... Men ett paket hus fäljde med hem, noga utvalt för att det skulle vara helt..... Väl hemma så skulle sambon "lura" bonussonen att han redan hade bakat och att han skulle få montera och dekorera det.....


När sambon pakar upp huset så visar det att vårt noga utvalda hus inte alls va helt utan det hade gått en bit ur taket.....


 


Men det lyckades dom "laga"......


När dom skulle till med kristyren så hade vi inte ägg hemma..... Så det va bara att "gena" igen..... fick ta till florsocker och vatten.....


 


När vi hade "bakat" och dekorerat så skulle bonussonen titta in i pannrumet för att hämta nått....

Vad får han se??

Jo den berömda kartongen till pepparkakshuset.....


Där fick sambon för att han skulle "glänsa" och säga att han hade gjort det....    


Undrar vad Martin Timell skulle ha sagt om vårt fuskbygge? Det enda som är "äkta" är non stoppen   







Av Linda - 17 december 2011 20:28

Ja jag gör ett försöka att blogga lite.....


Har hållit på och "knåpat" lite med div saker.....

Allt för att inte behöva tänka på det som komma skall....

Men det har jag skrivit om i min "privata" blogg....


Här skriver jag om annat!


Idag har jag äntligen fått ändan ur och göra tröjorna som syrran har beställt.....

Hon har köpt barntröjor jag jag ska göra trycket på dom.....


Jag har skurit ut motiviet i min silhouette maskin och sedan stryker man det på tröjan.

Mönstret ska tåla en maskintvätt på 40 grader.....



Framsidan.....

 



Baksidan..... Jag tyckte att det blev för trångt att ha motivet fram,så det hamnade på ryggen....


 


Och till killen.....


 


Baksidan...


 


Ska skicka dessa på måndag.... Hoppas att dom blir nöjda!

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards