Alla inlägg under januari 2011

Av Linda - 27 januari 2011 20:07

Är inte alls nöjd med detta kort....

Och inte blev det bättre i scanern heller....... Jag har hamnat i en "pysselsvacka"

Har ingen inspiration, inga ideér....

Lusten finns men där tar det stopp.


Men jag lägger ut detta ändå......


  


Det blev så matt i scanern det är mer rött i verkligheten. Runt texten har jag rivit och sedan har jag chalkat så att det ska se gammalt ut.

Av Linda - 25 januari 2011 19:18

Var på hobbyträff i söndags.

Den första för i år då inledde vi med att prova på luffarslöjd.

Vi skulle göra en ljusstake 2st krokar och en visp.....


Stressigt blev de...Men jag koncentrerade på ljusstaken!

Så de andra sakerna får jag prova mig på att göra här hemma eller så kanske vi tar upp den tråden framöver och fortsätter då.


Man fick välja på att göra en till "vanliga" ljus eller till värmeljus, jag valde det senare alternativet. Är riktigt nöjd med den! Köpte mer material så att jag kan göra en till om jag vill.

Det va riktigt att prova på men ajja bajja vad det kändes i fingrarna!!

Ändå så drog jag inte så hårt i ståltråden.


Detta blev resultatet den är ca 18 cm hög.


  


Av Linda - 25 januari 2011 16:07

Jag tävlar inne hos tant Marit om underbar choklad....

Titta in du med via länken och prova din lycka!


http://tantmarit.se/2011/01/23/my-mom-always-said-life-is-like-a-box-of-chocolates%e2%80%a6/

Av Linda - 17 januari 2011 22:10

Har gjort ett kort i z-vikningsmodell... Gillar den sorten!   

Gjorde det utan text,Så kan man välja sedan vad man vill att det ska stå.


Kameran gör inte färgerna riktigt rättvisa... Det är mer åt det lila hållet.



     

Av Linda - 16 januari 2011 15:09

Ett nytt år så nu blir det en ny räknare.



Av Linda - 16 januari 2011 14:53

Har gjort lite dopkort för framtida behov......


  



Pärlor gjorda med pearl maker.




   



     

Av Linda - 13 januari 2011 15:53

Har beställt lite nya stämplar från The spampin place.

Dom hade 50 % på stämplar så jag beställde några,som nu behöver monteras innan jag kan använda dom...


  



Tänkte att dessa 2 kunde passa ihop kanske på ett julkort eller nått...

    


  


Den här är väl en skön stämpel?


  


  



Sisst men inte minst så beställde jag en stämpel till min storasysster....

Hon skapar grejjer.... Väver mattor broderar dukar, syr lapptäcken mm.

Så tänkte jag att istället för att ha dom lapparna hon har idag så kan hon göra egna och skriva sitt namn på....


  



Av Linda - 9 januari 2011 19:44

Köpte förra året en liten almonacka....

Tänkte att eftersom att jag har en Bind it al = Bia så borde jag ju kunna göra en själv...Sagt och gjort.... Fram och baksidan är paspartou (stavas?) Sånt man har runt motivet när man ramar in tavlor sedan kommer ramen. Dom har jag fått av en kompis pappa som ramar in tavlor,perfekt när man ska göra böcker eller dyl.


Längst bak i almonackan så satte jag tomma blad, där kan jag skriva adresser eller om jag behöver ett blad är det bara att riva ur.


  


Den blev lite större än vad jag hade tänkt mig...Så nästa gång får jag ta mindre

"spiraler" Fick utesluta dom grå bladen för den blev för tjock....

Den till vänster är den gamla....

Måtten på den nya blev: 11,5 x 8 cm ca.


Den gamla hade en bra snodd som höll den stängd så det ville jag oxå ha....

Men min blev en spets.....


  


Här börjar dekorationerna ta form....Har "ruggat" upp kanterna för att det ska se lite slitet och gammalt ut. 


  

Lite glitterpapper förhöjer effekten......

  


Slut resultatet:


Har stansat ut lapparna som året står på i Spellbinders.

Sedan en dekoration som va klar med texten memory på...

Sisst men inte minst några pärlor av pearl maker.....


  

  

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards