Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

"bok kort"

Av Linda - 6 mars 2014 19:17

Jag Har köpt några nya skärfiler inne på denna sida:

Dom har många otroligt fina skärfiler till Cameon!


http://www.forevermemoriesforyou.co.uk/Shop/


I have bought some new cutting files contained on this page:

They have many incredibly fine cut files to Cameon!

This I could not resist :-)



Denna kunde jag inte motstå :-)


Här är alla delarna utskurna...


Here are all the parts cut out ...


 


Jag har använt Tim Holtz blending tool och  färgen Raisin, en adirondack stämpeldyna. Jag köte en Ink blending mat i London, det är som en kraftigare "plast matta" eller vad man ska kalla den.... Med lite vatten under så ligger den stilla på bordet. Denna matta var helt perfekt! Då började jag med blending tool utanför kanterna på kortet och jobbade mig inåt, då blir det inga "kanter" där man sätter ner verktyget...



 

I have used Tim Holtz blending tool and color Raisin, an adirondack ink pad. I bought an ink blending mat in London, it's like a heavier "plastic carpet" or what to call it .... With a little water over it lies quietly on the table. This rug was absolutely perfect! Then I started with the blending tool outside edges of the card and worked my way inward, then there will be no "edges" where you put the tool down ...


 



Jag har chalkat alla kanterna runt boken.


I have chalked all the edges around the book.


 


 


För att få sidorna "vågig" som en bok som man öppnad så drog jag papperet mot en bordskant.

Jag limmade i "ryggen" på varje blad, och sedan satte jag fast kanterna på bladen på lite olika ställen, så att det skulle se ut som en öppen bok.



 

To get the sides "wavy" as a book that opened so I pulled the paper against a table edge.
I glued in the "back" of each leaf, and then I put the edges of the leaves in slightly different places, so it would look like an open book.

 
 

 


Till boken är det ett ställ, som man kan ställa boken i.


The book came with a stand, which you can set the book in.


 


Det görna hörnet med blad har jag skurit ut 2 gånger och monterade lite på sidan om varandra för att fylla ut lite.

Rosorna är handgjorda i handgjort papper (mullberry).


The green corner with leaves I cut out 2 times and mounted low on the side of each other to fill out a bit.
The roses are hand made in handmade paper (mullberry).


 


 


Rosetten är utskuren i papper och monterad i lager på lager.


 

The rosette is cut out of paper and assembled in layers.


 


Tack för besöket! :-)


Thanks for visiting! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards