Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Linda - 13 oktober 2013 20:13

Både igår och idag har det varit så fint väder och varmt! Igår var det 22 grade i solen! Så vi fikade ute!

Fick tips om att göra rosor av lönnblad på Facebook här om dan... Och nu när det har varit så fint väder så tänkte jag att jag skulle prova att göra!



Both yesterday and today, it has been such nice weather and warm! Yesterday was the 22 grade in the sun! So we had coffee there!Got tips on making roses of Maple Leafs on Facebook the other day ... And now that it has been so nice weather, so I thought I'd try to do!


Så här så "beskrivningen ut.


Here was the "description"


 


Jag använde ståltråd istället för florist tejpen


I used wire instead of florist tape


 


Så jag rullade och vek blad och fick plocka mer.....


So I rolled and folded leaves and were allowed to pick more .....


Bilderna blev inte så bra... Tog dom med mobilen....


The pictures were not so good ... Took them with mobile ....


 



 



När jag var klar så sprayade jag dom med spraylim, för jag tänkte att då håller dom bättre när dom torkar.... Men det luktade inte så gott.... Så jag satte dom i en strut i plåt som jag har ute på farstukvisten....


When I was done, so I sprayed them with spray glue, because I thought that when they are better when they dry .... But it did not smell so good .... So I put them in a cone in sheet that I have out on the stoop


 



 


Ska nog göra fler rosor! Dom blev riktigt fina! :-)


Will probably make more roses! They were really nice! :-)




Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards