Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Linda - 5 oktober 2013 15:04

Har haft en kortbeställning av min granne   


Hennse dotter fyllde 50 år och då ville hon ge henne ett kort som passade ihop med det hon skulle få, eller rättare sagt hade fått.... För båten hon fick tidigare i sommar det fick hon i födelsedagspresent.


Så grannen beställde 1 kort som hon ville skulle föreställa dotterns sommarstuga och med en båt.


Having had a card order by my neighbor
Her daughter was 50 and then she wanted to give her a card that fit together with what she would have, or rather had .... For the boat she got earlier this summer that she received as a birthday present.
So the neighbor ordered one card that she wanted to represent her daughter's summer house and a boat.


Så även denna gång har jag låtit min Silhouette jobba med att skära ut.....    


skärmallen med huset har jag fått i en gupp på Facebook... Jag provskar ut modellen i "origial storleken" och det blev liiitet!


So this time I have put my Silhouette to work with cutting out .....
cutting guide with the house, I have a group on Facebook ... I will test this model in the "origial size" and it became very little!


 


Så jag förstorade upp den lite så huset blev ca 6 cm högt. Stugan ligger med mycket skog runtom så jag satte mig ner och plockade hem en bild från nätet som jag sedan lade in i Silhouette programmet och trace:ade så jag gjorde en egen skärfil av den.

Sedan skar jag ut granar i 3 olika storlekar och i 2 olika färger.


So I enlarged it a bit so the house was about 6 cm tall.


 


The cottage is located with plenty of woods around so I sat down and took home a picture from the web, which I then put into the Silhouette program and trace systems for so I made a custom cut file of it.
Then I cut out trees in three different sizes and two different colors.


 


Sjön ritade jag på "frihand" i Silhouette programmet och skar ut. Bryggan gjorde jag av en skär fil jag redan hade,som var ett staket som jag gjorde om lite.



The lake I drew the "freehand" in the Silhouette software and cut out. The bridge I made a cut file I already had, which was a fence like I did about a little.



 



 



På insidan skar jag ut hennes namn och 50 år. Blommorna är en die från Marianne design, egenligen så ska det vara band i trädd i blomman,men jag lyckades inte få till det något bra, så det fick bli så här i stället   




On the inside I cut out her name and 50 years. The flowers are a die from Marianne design, it should be threaded ribbon in the flower, but I did not get to it any good, so it had to be like this instead



 



 



Som ni ser så har jag även börjat skrivit texten på Engelska, och det är för att jag kan ha besökare som inte förstår Svenska! Jag hälsar er välkommen till mitt lilla krypin!   



As you can see, I've even started writing the text in English, and it is because I can have visitors who do not understand Swedish! I welcome you to my little place!   


Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards