Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Äntligen!

Av Linda - 9 oktober 2012 12:51

Ja äntligen kan jag få visa vilka projekt som jag har hållit på med till kusinens bröllop som jag va bjuden på i helgen som va....

Får nog dela upp det i flera inlägg för det blir så mycket annars...


Jag börjar med lådan som jag har altrat med tillhörande kort!


Jag fick en del lådor av bekanta som vet att jag pysslar och knåpar så en av dom kom väl till pass!

Dom va lite lätt rosa så jag fick måla hörnen så att det inte skulle lysa igenom när jag hade klätt in lådan med papper....


Håll i er för det är en bildbomb.....


Här är lådan klädd först med ett vitt cardstock och sedan ett vinrött papper utan på de... Locket är klätt i samma cardstock och som går ner över knaten på lådan där jag har stansat med martha stewart punch,hjärtan... Lådan va så stor så jag fick skarva på med en bit cardstock i hörnet där blommorna ligger för att få det att räcka runt om....


 


Här har jag börjat att göra blommorna och tyllen som jag ska ha bakom blommorna är utstansade med en rund vågig typ spellbinder stans,Men det blev inte riktigt genomskuret så jag fick klippa endel för hand....




"spettsblommorna" är en stans från magnolia...... Sedan har jag kupat dom lite med ett falsben....

   


Här har jag börjat och montera på sidorna...... Kläderna är utstansat med en trästans som jag köpt från USA som heter tuxido. Det svarta "krusidull bandet" är i sammet och från panduro,"svirlen med blad är från nellie snellen.



Samma här klänningen är utstannsad med en strästans som är köpt från USA, Jag har sedan stansat ut en likadan i lila och skurit ut livet och klistrar på det utanpå för att det ska matcha herrens väst.... Och en vit utskuren "rosett" på de...

 




Här är en sida med Nils Ferlins dikt: Kärleken kommer och kärleken går.... Till det ett utstannsat hjärta som jag sedan har embossat så att det fick ett mönster. 

 



Här är sissta sidan... dom ovala "ringarna" är utstansade och embossade med spellbinder. Och på det har jag satt ringarna med 3:d kuddar. Sedan massor med blommor som "rinner" över kanten... Och för att dölja skarven...



 


Locket.... Med deras namn och datumet som dom gifte sig på... Där har jag även fäst kortet som hänger på sidan om.....





 




Hjärtat med datumet på kan man dra i och då händer detta....

        



 


Hade "laddat" med  regält med 10 kr och plötsligt så kommer en 5:a...Sedan tior igen och på slutet bara 5:kronor och en tia.... plupp....




Försökte lägga som i en cirkel i lådan så att dom inte skulle fasta ihop..... 


 



Kortet som jag hade gjort till som satt fast i ett band på locket, gick i samma färger som lådan....



z-vikning på de så att det bakre hjärtat är skymt av det främre och när man öppnar de så såt texten där....

     




Japp det va allt för denna gång.... men fortsättning följer för jag har gjort mera kort till detta bröllop..... 

 
 
Rosmarie

Rosmarie

15 oktober 2012 17:45

men oj vilken läcker ask! Vilket jobb du lagt ner :-) Kul med pengar på rad, det var en klassiker när jag var liten o gick på kalas. Men asken som de pengarna kom ut från var det nog inte så noga med :-) Jag måste testa det igen!
Kram Rosa

http://scraprosa.blogg.se

 
Christina

Christina

18 oktober 2012 11:15

Oj vad snyggt!! Och vilket jobb men det har säkert varit himla roligt att göra!! Detta kommer jag tipsa mina FB vänner om!

http://scrapkammaren.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

19 oktober 2012 19:26

Vad kul att ni gillar det!
Ja tipsa gärna vidare! :-)

 
tina

tina

27 maj 2013 22:03

Men herregud vilket jobb du lagt på detta, det blev jättefint. Häftigt med mynten:-)

http://www.tinaspysselblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Linda

28 maj 2013 10:26

Ja det var en hel del jobb med detta innan man blev nöjd! Kul att du gillade det! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards