Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Linda - 3 juni 2012 13:03

Japp...Har pysslat med att få till så att vi ska kunna få egna jordgubbar.....

Det land vi hade förut va så gammalt,säkert sen sambon va liten.... Plantorna va ynkliga och MASSOR med ogräs...


Min rygg gillar inte att stå och rensa,vem gör de förresten?

Men jag ville ändå att vi skulle kunna få ha lite egna gubbar iallafall....


Sambon hade några "urnor" i plast som har legat i några åt oanvända..... Fram åkte dom och jag borrade fler hål i botten....


 


Här har jag börjat fylla.... Jag ställde dom på täckduk så att det inte ska komma något ogräs....

Sedan fyllde jag först med lekakulor,sedan bark och sedan jord och koskit....


 


Vi har ställt dom där det gammla landet va förut....


 


Fick hämta gratis plantor hos en farbror....Som har jätte goda gubbar.....


 


Men dom va små..... Så nu hoppas jag på att dom tar sig.... Några som blev över satte jag i en plantering som va rätt tom här hemma....

plast Ormen han får ligga där och vakta....


 


 


Igår och i natt har det ju regnat ordentligt,så idag behöver jag inte vattna.... Så nu hopas jag på att kunna få några gubbar iallafall.... Kanske inte så många i år....


Ifjol hade jag kant lobelior i denna kruka... Men dom ville aldrig riktigt växa till sig....

Så i år slog jag till och satte dit häng lobelior,så va det väl konstigt om det inte ska bli som en blå boll....


 


Vet ej vad dessa gula blommor heter men fina är dom.... Som ett helt gult hav i den rabatten....


    


 

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards