Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Montering pågår.....

Av Linda - 18 januari 2012 22:25

Håller på att montera stämplar som jag har köpt som har legat ett tag.....


 


Sedan har jag städat och möblerat om i pärmarna som jag har stämplarna i....


Dessa ska jag stoppa in i en av lådorna/boxarna jag har från ikea som jag förvarar monterade stämplar i...


 


Det är rätt konstigt med denna hobby.....

Man handlar och man är glad för dom nya sakerna,men så glömmer man bort dom och sen är man inte lika uppåt igen....

Det ska lixom vara nytt HELA tiden.... FAST sakerna är nya lixom....

Är det nån som känner igen sig??   


Har ju länge varit sugen på en sån här apparat.....


http://www.youtube.com/watch?v=aaK8a0w2llA


Nu finns den i en affär där jag har varit inne och kollat på den och som har bra polecy när det gäller garati och sånt där..... Har varit inne och kollat förut men då va den slutsåld.... Men nu finns den som sagt igen......


Men då händer detta: Jag har en volvo som jag kör rätt så lite med... Dom senate 3 månaderna har den väl gått typ 15 mil.... Har funderat ett tag på att sälja den... Men jag gråter i hjärtat!

Jag har alltid haft bil,kunnat åka som jag vill,ja bara att den finns där......


Men igår va jag och besiktade den..... Ja ALLT gick bra.... Inge fel på maskineriet om man säger så.... En spricka i rutan har det varit i åratal.... Köpte bilen av brorsan och även då fanns den..... Men si nu va det en SUR GUBBE som besiktade..... Tyckte att det va värt en 2:a, ombesikting med andra ord.... 1000 spänn går en ny ruta på och sen en ny besikting på de.....

Det blir väl bara att byta..... Men sen blir det nog att antingen ställa av bilen eller sälja den omgående...

Kan ju inte ha en bil som kostar typ 1300 kr varje gång man ska ut och åka...

Jag kommer inte att bli helt ställd på bar backe,sambon har ju bil...Men det är ju HANS.... Vet att jag bara kan ta den... Men är man en självständig kvinna och alltid har varit de så känns de....

Sen om jag ska börja arbetstäna en dag,så vet jag inte hur det blir....


Ja ja... Lite gnäll bara......


Blir nog att försöka börja sälja lite saker på tradera,har börjat plocka fram stämplar som jag inte ska ha kvar....

+ en del annat som jag har köpt storpack av som jag inte ska ha kvar.....


Här om dan hade vi "fin främmande"   

Tog fram kameran och smög fram bakom gardinen.....


 


 
 
Tanten

Tanten

20 januari 2012 14:12

JÖSSES vad jag är avis på ditt hobbyrum!!!
Jag försöker att INTE köpa mer än precis det jag behöver av hobbygrejer, just för att jag vet att jag bara vill ha och ha om jag inte aktar mig och VAR skall jag göra av det nu när jag bor "mindre"?

Apropå bil, jag kommer ALDRIG att ta körkort, fy fan vad det kostar att ha bil! jag tycker att jag är "självgående", men det får va utan bilens hjälp, punkt slut liksom!
Ha en toppenbra helg i vilket fall, och hälsa de fina rådjuren från mig, hehe...

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

20 januari 2012 15:44

sssss *småler*....Det är faktiskt kul att inse att det kan vara nån som är avundsjuk på MIG...??!!
Har väl aldrig upplevt det förr... För det va alltid en annan som va avundsjuk på alla andra.....
Men det har tagit några år att komma dit jag är idag,med min hobby... Sen är det ju så att det kommer alltid nya saker....
Men nu försöker jag "resonera" mig till saker, behöver jag den där? Jag har väl en likande redan? Sedan har jag bestämmt mig för att satsa mer på verktyg som kan göra tillverkningen enklare och roligare
När jag bodde i Östersund så skulle jag ha klarat mig utan bil egentilgen.... Men här är det krångligare... Visst det går bussar,men skulle man åka med den så skulle man få sitta och vänta i timmar tills nästa går hem lixom....
Sen vissa dagar får en annan vara glad om man över huvudtaget KAN köra...Då får sambon köra mig.... Sånna dagar finns ingen energi att gå till närmaste busshållplats....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards