Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Stämplar!

Av Linda - 9 januari 2012 17:44

Upptäckte idag när jag kom från farbro DR att det låg ett paket i brevlådan!!!   *wie*


Klickade hem en bunt stämplar på ebay för några dagar sen....

Måste vara rekord på leverans denna gång!  5 dagar tog det! helt otroligt!


Det va en sån där bunt där man inte riktigt vet vad man får.....

Jo lite såg man ju och det var framför allt 3 st stämplar som jag tyckte va så fina!

Resten tänkte jag "slänga ut" på tradera!


Men när jag köpte dom så stod det att dom kunde vara lite skadade, tex dåligt pressade, eller att det fattas nått

streck här eller där men att det skulle lätt gå att fixa med en penna.....

NJA jag vet inte ja......

Stämplarna jag va sugen på verkar dock vara OK!

Men många av dom andra vet jag inte......


Men det blev iallafall billiga stämplar!

För allt som allt MED frakt betalade jag 150 kr..... Det skulle jag nog LÄTT ha fått betalat för endast träd stämpeln! den va så stor!

Så jag är rätt nöjd ändå! Sen om jag kan sälja nån och få tillbaka endel så har jag ju fått den billigare!   


Dessa stämplar tog jag undan åt mig själv....

Stämpeln längs upp till vänster är en stämpel med noter,så det bli ett notpapper.....


 


Det verkar som om denna stämpel blir som ett vykort,med en bakgrund bakom trädet.....


 



Detta ansikte blir en intressant stämpel!    


 


Resten av stämplarna är en rejäl hög.....

Den till vänster är texter och den till höger är modeller....


 


Tyckte att denna såg rätt roligt ut.....

Funderar på om jag ska behålla den oxå!


 


Man monterar ihop den sedan med "ljungruben" eller brads och har på kort.....

Kan nog bli rätt bra på barnkort....


Sen i brevlådan låg ett nytt nr av craft stamper....

En tidning som jag prenumererar på från England.........

Så nu har jag lite läsning framöver!    

 
 
Tanten

Tanten

14 januari 2012 14:33

JAG skulle behöva köpa ett helt gäng med brads i olika storlekar till ett projekt jag håller på med! Kan du föreslå någon sida som du vet har mycket att välja på?
Ingen brådska dock.
ha en toppenbra helg, det tänker i alla fall jag ha! ;)
Kram.

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

14 januari 2012 21:19

Första som "ploppar" upp är panduro.... Men dom har inte den storleken som posten brukar ha.... Det är den största dom jag vet om... Men då är dom dock bara i "guld" vad jag vet....

Men jag har köpt ytte pytte små från panduro i färgerna:brun,röd,guld,vit,grön, dessa va fördelade med x antal av varje i en förpackning.
Sedan dom "normala" i kortmakeri världen är ca 4-5 mm (men finns även större) i ALLA möjliga färger....Men även olika formar...(nyckel,nyckelhål,slända,knapp,blomma,skruvskalle,hjärtan,med prickar, med en sten som kan vara blank eller i nån pastellfärg som antingen är runda eller som en fyrkant)
Skulle kanske göra ett inlägg om detta??

NÄE nu vet jag nog det ulimata stället!! tradera!
Sökte nu på brads och det ger 97 träffar....

Lycka till!!

Fråga gärna mer! Är roligt att kunna hjälpa till!

 
Ingen bild

Linda

14 januari 2012 21:21

visserligen har jag jumbo brads oxå dom är: 1,7 cm i diameter.... Men ska man ha många blir dom rätt dyra.... Dom har jag köpt på nån mässa på rea... :-)

 
Tanten

Tanten

17 januari 2012 15:29

Det är yttepyttesmå jag behöver och liiiite större, också behöver jag pappersblommor som man liksom kan "bygga" blommor av, de har ett hål i mitten, har olika färger och storlekar. jag behöver ljust turkost, beige, vitt och svart, och det är nästan hopplöst att hitta! :( Köpte några på Tradera förra året, men då var det paket med olika färger och jag kunde kanske använda 20% av innehållet, så...
Men det var en BRA idé att kolla på Tradera igen, det var LÄNGE sedan jag kollade där nu, varför tänkte inte JAG på det? Hehe...
Hmmm, Slöjddetaljer, kan de ha brads tro? Får kolla.

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

17 januari 2012 18:47

Pappersblommor..... Då har jag 2 idéer åt dig!
Jag vet att det kan vara jättesvårt att få tag i det man verkligen vill ha och sen i rätt storlekar!
Men om jag vore du så skulle jag köpa glimmer mist..... Det är en sprayflaska som finns i MASSOR med färger..... Du köper vita eller ljusa blommor och sedan färgar du in dom själv.... Jag brukar spraya på ett "evighets bakplåtspapper" och sedan på med lite vatten sedan kluddar jag runt blommorna i det, och låter dom sedan torka... Eller så kan man spraya direkt på blommorna,men oftast så sprutar det på sidan om iallafall.... Vill man ha starka färg gör man om proceduren... Då kan det räcka med en färg,men man får ändå olika resultat! MEN glimmer mist har inte panduro. Sedan kan det vara lite missvisade exeplerna som dom brukar ha...

Men sen finns en lösning till! Till stämpeldynor som jag har, Tim holtz distress ink,finns det refill flaskor till,med en liten pippett...Jag har sett dom har droppat några droppar i en form som dom har vatten i,blandar det och doppar sedan i det som dom vill färga.... DRYGT blir det! Tim holtz stämpel dynor med refill finns i många färger, för att dom ska matcha varandra....
Dessa 2 tips kanske du har nytta av? För jag vet att det kan vara svårt att få tag i rätt blommor och rätt mängd!
Jag har gjort det första rätt många gånger!

Bradsen kan vara rätt så svårt med dom ytte pytte små.... Sånna har jag letat... Hittade dom på panduro...Men det kanske är fel färger för dig? Det skrev jag om förut... Dom som är lite större än dom.... Dom är det inget problem med! Det finns som sagt mycket sånna på tradera!

Fråga gärna mera! :-)

 
Tanten

Tanten

20 januari 2012 14:04

Oj, oj, OJ vad mycket man kan göra själv...
De pyttesmå bradsen hittade jag i Norge, kostade inte så mycket, så jag skall till att börja med kolla där när vi åker dit i Maj. och vem vet, de kanske har vita blommor också? ;-)

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

20 januari 2012 15:50

Det har dom säkert!
Vita blommor kan man ju tycka är basen,i en sån här hobby....
Men just glimmer mist och refillen till Tim Holtz stämpeldynor,beror vad affären satsat på för märken.... Men sprayen finns även i andra märken, för jag har några från andra märken oxå. Men glimer mist är mest känd... Lycka till med projektet! Vill se hur /vad du har gjort sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards