Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Åter i rutan! :-)

Av Linda - 21 november 2011 15:51

Ja dom senaste dagarna har varit upp och ner.....


Har känt mig "uppskruvad" helt utan anledning trodde jag......

Men nu har jag kommit på lösningen..... Jag har ökat på min medicin för sköldkörteln, och tydligen

så gör det lilla så himla mycket! Tänk att1/4 av 50 microgram kan ställa till det så!

Men nu känns det faktiskt lugnare inombords,så vi får se hur jag gör om jag fortsätter....

Det va på egen begäran somjag ville öka på så det va inget behov, men nog kan det vara "kul" att ge

kroppen en liten knuff i rätt riktining? För när man har problem med sköldkörteln som jag har så går även ämnesomsättningen på sparlåga. MEN nu till nått MYCKET roligare!    


Som jag berättade här tidigare så "fick" vi i den hobbygruppen som jag går på en utmaning.... Vi fick en påse med div innehåll för att göra kort bla.... Se tidigare inlägg här och se vad vi fick i påsen! http://kortmakaren.bloggplatsen.se/2011/09/21/6284874-skarpning/


Så igår hade vi träff igen för att visa upp våra alster!


Vår ledare hade en överraskning.... Och det va att vi fick rösta på 2 st alster och den som fick mest röster vann!

Och gissa vem som knep priset?  JAG!!

Helt oootroligt med alla dessa andras fina kort! Det va riktigt svårt att rösta!


Vi skulle skapa 3st alster varav 1 skulle vara med det som va "återvinnings material! 1 skulle vara efter en mall, med fri tolkning på den, sedan skulledet vara nått annat än ett kort,tex en ask...Det va så mycket papper och grejjer i påsen så det blev 5 kort för mig och ändå va det papper och saker över.....


Nu är det ju så att jag har lånat ut min kamera ,men tänkte att kanske kanske ni kan stå ut med bilder som jag har tagit med min mobil!?


MÅÅÅÅNGA bilder blir det........ Håll i er här kommer dom!


Tar mitt vinnande bidrag först!


Det är ett bokkort,ni kommer att förstå när ni ser det från sidan....


Fram sidan:


 


Från sidan:  Jag har vikit kort som ett dragspel och monterat ihop.... HUGA vilket jobb säger jag bara.... Kortet fick ligga sen jag hade vikit dom lääänge kan jag säga och fick "mogna" ett tag....


 


Insidan: Ded blir ett "djup" som man kan fylla och dekorera som man vill.... Här fyllde jag med papper som jag hade misslyckats med dragspelsvikningen.... Färglade dom med distressink i 2 färgen och på toppen på "vågorna" fick snöpuff pennan bilda "vågor"


 



Kork som flöte givitvis....

 

Gubben satt egentligen på en hög med böcker och i händerna hade han en bok,

men det klippte jag bort satte ett spö som va en grillpinne i handen på honom...

 



Sedan till Återvinningskortet....Men även mallen.....


 


Jag tolkade den så här:

Det återvunna är: Jeans som jag har som bakgrund och kapsylerna.....

 


 



Snickaren:

Där har jag återvunnit glasspinnarna som va med i paketet,som han har lagt golv med....


 



Band med tumståck....

 


Älgjägaren som blir jagad ut ur skogen....


 


Asken gjorde jag i min silhouette maskin.... Den blev lite liten... Men på framsidanär det kugghjul utskurna.

Jag gjorde en tag som passade till med kugghjul och återanvände även papper som jag hade vikit fel när jag vek

"dragspel" Tagen färgade jag in men spray mist Så den är brun och grönskimmrande.... Knöt fast små verktyg....

 


 


 


Sisst men inte minst...... Så gjorde jag ett kavajkort......


Tyckte att det va kul med utmaningen med att vi fick material som vi skulle göra nått av.

Men jag skruvade "upp" min utmaning, för mig själv,för att utmanan mig själv med att göra denna...


Det är fickor fram men dom syns så dårligt....


   


Slipsknut....

 


När man öppnar kavajen så är där en väst:


 


Sedan viker man ner uppifrån kragen och där är kortet som man kan skriva på...


 


OJ OJ det blev ett långt inlägg.... Hoppas att ni ser nått på bilderna

trotts kvaliteten på dom.....

 
 
Tanten

Tanten

30 november 2011 15:19

Grattis till vinsten, och så fina kort som DU gör så är jag inte förvånad precis, hehe ;-)
Jag begriper inte hur du kommer på allt, bara det att göra "vågorna" så som du gjorde, SÅ fiffigt!!!

http://tantmarit.sese

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards