Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Otroligt egentligen!

Av Linda - 11 november 2011 15:30

Ja det tycker jag!


Jag har varit ute nu i 2 dagar och krattat lite och kört bort löv..... Framför allt runt lönnen för där låg det som en matta.......

Och detta har jag gjort 10-11 november!!!!

Svärmor plockade fram sin almonacka när vi va där för nån gång sen och då  i fjol i mitten av oktober ca då va hon ute med sprak!!!!

Nu krattar man ......


Alla pratar om att det är helt upp och ner... Visst kan hålla med om att det känns konstigt att inte ha snö.... Men samtidigt så tror jag att förr hade man oxå variationer, säkert va det varmare vissa år och andra var det "varga vinter". Bara det att "nu för tiden" så är man mer miljömedveten och har mer funderingar kring de.....


Visserligen så är mycket av det vi gör kanske onödigt..... Man fick sig en tankeställare när vi va till Ullared.... Tänk va mycket lastbilar det är som frakat grejjer.... Inte bara svenska utan från alla dess länder.....

Tanken som slog mig va -Kan inte vissa av dessa grejjer köras med tåg?

Och sedna kanske vidare med lastbil sissta biten lixom.... För tänk vad alla dessa ska spy ut....

Visserligen så är ju sj kanske inte så mycket att lita på med alla dessa förseningar och vi människor har blivit mer stressade och ska helst ha saken som vi behöver helst redan igår.....

Men det funkade ju förr!!  Då fick man minsann gå 3 mil för att fråga om grejjen hade kommit och va svaret nej då fick man göra om den där promenaden tills grejjen hade kommit..... Idag är vi nog för stressade för de....


Kanske det va bättre förr??


Bara en tanke..... Från en som är känslig för stress....



 
 
Tanten

Tanten

30 november 2011 15:12

Håller med dig, det är SJÄLVKLART att vi skall tänka på hur vi fraktar saker osv och naturligtvis skall man hålla ett öga på klimatet, MEN det har varit BETYDLIGT varmare här för lääääänge sedn, långt innan vi körde bilar osv. Så det där med naturliga variasjoner tror jag på!
Dock blir det kanske snabbare varmt/kallt nu när vi hittar på dumheter, men jag är själv inte speciellt orolig, jag tror vi oroar oss mycket i onödan!?
Det spelar garanterat en stor roll att "förr i tiden" fick man på sin höjd nyheter ett par gånger om året om vad som försiggick ute i världen. Nu blir vi uppdaterade 24/7, och det skapar en oro hos MÅNGA tror jag, allt blir så himla påtagligt, vi får hela tiden höra om domedag och isbjörnar som försvinner osv. men jag tänker såhär, miljoner olika djur och växter har försvunnit genom årtusendena utan att vi ens vet om det många gånger, om man INTE kan anpassa sig, då får du "ge din plats" åt en annan, tänker jag. Det kanske är dags för isbjörnen att vandra vidare eller lämna över sin plats till brunbjörnen om den nu inte kan anpassa sig till nya tider?
Det har ju varit MYCKET varmare här förut, VAR höll isbjörnarna till DÅ undrar jag... ;-)

http://tantmarit.sese

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards