Direktlänk till inlägg 21 september 2011

SKÄRPNING!

Av Linda - 21 september 2011 15:24

Ja vad ska man säga..... URUSELT har det varit här och inne på min "privata" blogg....


Men som försvar har jag att det har hänt en del och händer fortfarande... MEN i slutändan så hoppas jag att det blir positivt alltihop!


Just nu har jag en envis förkylning!

Så igår va jag tvungen att masa iväg mig till farbro DR för att få lite medel mot mina täta bihålor och hostan.... + En sjukskrivning,för jag har varit hemma snart i en vecka och det känns som om det bara går runt.... Ena dan lite feber nästa är det tätare i bihålorna dagen därpå så är det halsen.... Hoppas verkligen att den kan dra sin kos och att man kan få tillbaka lite mer ork och lust till att pyssla!


Men men det är väl bara att bida tiden och vänta......


Iallafall så va jag iväg på hobbyträff innan detta bröt ut!

Vi hade uppstart för träffar fram till jul! Mycket surr och lite pyssel.... Hade givitvis dragit med på tok för mycket grejjer..... Vi skull få en "hobbypåse" liknade som vi har haft förut....

Men denna gång så va temat manligt!  KUL!


Här kommer lite bilder eller rättare sagt en hel del på innehållet i påsen!


Japp "träet" du ser i belden är TRÄ! men dock väldigt tunt! Sedan är det en bit av jeans....


 


Biten som ligger under papperet med klockorna är av tunn kork!

 

Uppstämpalde motiv som vi ska använda....


 


 

Band


 

Dekorationer.... "ljungfrubenen" eller brads som dom kallas föreställer skruvskallar med vanlig och stjärna.

 

Dessa va väl änså sötast!?  "tumstocken" är ca 2,5 cm lång.


 


Av detta ska vi skapa 2 st kort varav 1 ska vara en tolkning efter denna mall:


 

Sedan ska det skapas en ask eller nått annat än ett kort.......


Ja detta blir en utmaning som heter duga! Men oj va kul det ska bli!

Bara man kunde få lite ork och lust oxå!


Ni får se mina alster sen,när vi har haft visning på hobbygruppen!

 
 
Tanten

Tanten

21 september 2011 23:14

MEN vilket paket!!!
Och vilken rolig grej!!!
Fast jag skulle nog få lite halvångest tror jag, för man vill ju göra något FINT av allt också... :-|
Ser framemot att se resultaten!
Kram.

http://tantmarit.sese

 
Tanten

Tanten

4 oktober 2011 16:06

Hoohooooo.... :-|

http://tantmarit.sese

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards