Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Regn,hallon,loppis.

Av Linda - 6 augusti 2011 18:00

OJ OJ....


Såg att det va rätt läääängesen det blev nått skrivet......


Men för de så har det ju hänt lite......


Här har vi haft gårdsloppis en helg!   


Som tur va hade vi några partytält.... För helt utan regn va vi inte....


 


Inga stora förtjänster men av med lite saker blev vi allt..... Det som inte "gick åt" och jag inte ska prova att sälja nå mer körde vi till Erikshjälpen.


Dagen före regnade det så jag va nästan "tvungen " att gå och pumplänsa runt pärlan som jag hade kvar här hemma sen turen till Sundsvall....

Som tur va så drog vi över presseningen innan allt detta kom......


 

Plockat hallon har jag gjort här hemma på gården......

Trädgårdshallon..... MUMS!!!

Inte många grenar det va att plocka ifrån... Men jag ska gödsla till hösten igen så förhoppningsvis är det ännu mera nästa år!


 


Men 1,6 kg vart det på första plocket!    


 


Oj nu åskar det här.......

Hörs nån annan dag!

 
 
Tanten

Tanten

6 augusti 2011 22:02

Men stackars Pärlan!!!
Vilken tur att hon överlevde syndafloden... ;-)
vad duktiga ni har varit som har haft loppis! Det skulle en annan också behöva känner jag!
Vad gjorde du av hallonen? bakade du något eller åkte de in i munnen på en gång? ;-)
Kram!

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

7 augusti 2011 17:44

Dom åkte in i frysen med väntan på att det ska bli pajer framöver.... MUMS!!
Va ute igår innan regnet och plockade av igen på buskarna.... Men det blev inte så mycket funderar på att dra en sväng igen i kväll, för jag har sett ett ställe nära här hemma som är rätt nära vägen.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards