Alla inlägg den 2 april 2011

Av Linda - 2 april 2011 20:07

Min svägerska fyllde 50- år för nån vecka sedan.......


Visste att hon fyllde år med hade totalt missat att det va 50.....


Så då satte mina grå celler igång att jobba förbrilt! Vad ska man hitta på för kort då? ville ju att det skulle va nått lite speciellt.....


"Ramlade" över en beskrivning en gång på "kort" som är som en plånbok.....

Som tur va så hade jag sparat det inlägget så en sådan fick det bli!    


  Har "manglat" papperen så att dom skulle bli bubbliga och se ut som läder... Trodde att jag skulle ha riktiga spännen, men när jag hade gjort "remmarna" så visade sig att dom va för breda så det va bara till att göra egna. Stansade ut en fyrkant och sedan skar jag till 2 avlånga hål så att det gick att trä in remmen i. Öljetter fick bli hålen till remmarna.


Som stängning så har jag kardborre...


  Klädde insidan av plånboken med ett papper som glittrar lite men det syns tyvärr inte. Skar till en ficka så att vi kunde trä ner lotterna... Men när jag hade köpt lotterna visade sig att dom va för stora.... Så det blev till att skära lite i lotterna för att dom skulle gå ner.


  I locket gjorde jag fack för "kreditkorten" Men där satte jag in tags (ettiketter) Med passande text på....


 


För att det ska se ut som en riktig plånbok så gjorde jag solfjädrar och satte på vardera sida så att det blev myntfack.


 


På baksidan satte jag småbitar av samma papper som jag klädde insidan med för att det skulle se lite finare ut.


   


Här http://stampartic.blogspot.com/2010/09/tutorial-walletcard.html

Hittar ni beskrivningen om ni vill prova på och göra en egen!

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards