Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Inget internet......

Av Linda - 26 mars 2011 23:09

Efter flera dagars blåsande så hände det......

En björk blåste av på vår gård.....

Ca 5 meter upp i luften.... Toppen hänge och "dinglade" över elledningen och telefonkabeln till grannen.... Så det va bara att ringa efter elbolaget....


Dom kom sent på em. och sen åkte dom så jag trodde att det blir nog inget idag....


Men sen dök dom upp och projekt björk kunde börja....

Vilket visade sig vara lättare sagt än gjort..... När dom väl hade fått av toppen så hängde den i grannens telekabel.....

När dom sedan skulle kapa grenarna den hängde i så sågade dom fast 2 st av sina "teleskopsågar" som dom använder....

Men efter mycket om och men så släppte toppen  med ett brak... vilket resulterade i att det blev en pisksnärt i telekabeln så den gick av till grannen OCH till oss fast det inte var där björken hängde.....


Det va bara att bita i det sura äpplet och gå in och leta upp numren till våra telebolag och felanmäla..... Till mitt gick det galant för där fick man prata med en "riktig" människa men till Telia där va det bara att knappa hit och dit och inte en människa så långt örat hörde....

Men dom ringde upp morgonen efter.....

Men man kan ju undra...... på båda ställena så va dom lika förvånade att jag VISSTE att kablen va av.... Va jag riktigt säker på det??

Visst jag kan förstå att dom vill säkerställa att så är fallet så att dom inte skickar ut folk i onödan..... Men hur många kan det vara som ringer in en felanmälan om en kabel som är av för att ett träd har blåst över det? och att kunden inte är SÄKER på att den är av??

Skulle den ha legat i backen och varit av hade man ju inte vetat .....

Men nu hängde den ju lixom i luften först och sen va den nera på backen.....


Jaja.... Så nu är fallet så att jag kan inte blogga förän att jag har fått tillbaka internet.... Försökte logga in på bloggplatsen från mobilen med det verkade omöjligt.... Säkerhetskoden verkade ha hängt sig....


Nu vet ni varför det inte kommer nått inlägg på ett tag....

Förhoppningsvis tar det inte lika lång tid som för min svägerska, 3 veckor innan vi har telefon igen.....


 
 
Tanten

Tanten

27 mars 2011 00:57

Aj, aj, aj, AJ, vilken otur!!!
Jag HOPPAS att ni inte har samma otur som vi hade förra hösten här, de GRÄVDE av kabeln 5-6 gånger och ALLTID på en torsdag/fredag... Sedan tar det normalt 5 arbetsdagar innan de fixar problemet, INTE roligt för då räknas ju inte lördag/söndag... Vi höll på att bli tokiga här! När Sven ringde för jag vet inte vilken gång så kunde de inte begripa HUR han kunde veta ATT kabeln var av? Sven berättade att han TITTADE på den, att den var i TVÅ bitar, men de trodde honom inte utan skickade ut en för att lokalisera felet... Denne kunde konstatera att kabeln var av...IGEN!!!
*SUCK*
Jag tittar förbi här efter helgen, typ, hoppas att du är tillbaka då, för jag vill ju veta vad du skall göra med klockorna! Hehe.
Kraaaaaam.

http://tantmarit.sese

 
Ingen bild

Linda

18 juli 2011 12:25

*tack,tack*

Alltid roligt med nya läsare! Välkomna!!
Ja jag tycker det är roligt att skriva... Sen har jag det som en dagbok, så kan jag gå tillbaka och kolla om jag behöver...
Jag har inte direkt gjort designen själv på bloggen... För det fanns att välja vilka färger och krumelurer man ville ha.... Är inte så duktig på sånt och när man väl gör det dröjer det så länge till nästa gång så man hinner glömma bort hur man gjorde....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards