Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Linda - 4 januari 2011 16:57

På förra inlägget.....

Här kommer lite mera kort....


Egentligen skulle man hålla sig till det som fanns i pysselpåsen....

Men eftersom att jag gjorde asken så gick det åt 1 helt 30 x 30 papper bara till den....

Så jag tog ett eget papper till detta korts kortstomme....

Amarylisen ar jag lagt på glossy accents eller 3:d lack för att få den att se med upphöjd ut och bli blank....

Det papperet som har lite rött mönster bakom den är det röda av sammet.

Julstjärnan är oxå av sammet.



Lucia kort


Detta kort är oxå i z-viknings modell. Vilket innebär att det kan stå....

Och sen är det viket som ett z.


Här har vissa detaljer som kransen och röda bandet, lussebullen fått glossy accent. Sedan har jag lagt lite glitterlim på ljuslågorna.

På Lussehälsningar har jag rivit kanterna och sedan har jag chalkat kanterna för att dom ska se lite slitna ut.


Det rösa på papperet är samma som på föregående kort med sammet....

"ljungrubenen" eller brads som det kallas har jag nypit av så att dom skulle bli platt på baksidan,sedan har jag limmat dit dom med limpistolen.



Tredje kortet idag och det sissta jag gjorde......   


Har samma vikning som ett bröllopskort   för ett tag sen....

Man vecklar ut detta kortet.... Vet ej vad jag ska kalla denna kortvikning....

Men kortets storlek ihop vikt är 10 x 10 cm. utvikt är det 10 x 30 cm.

Lite trixit att göra för att det ska vara så exakt viket för annars blir det en glipa fram... Vilket jag lyckades få till.....

För jag vek fel första gången och fick vika om för annars hade det blivit helt galet och sedan var papperet slut.....


Lite glossy accent här och var på detta kort med....

I ljusstaken och på pepparkakan har jag haft "snöpenna"   som bubblar upp när man värmer det....

Dom röda "knapparna" är ljungfruben (brads) som är i sammet.....



uppknyten rosett och kortet börjar att veckla ut sig.....




Tadaaaa.......

Så här ser det ut när det är helt öppet......



Det va alla grejjer som jag fick till av mina grejjer som jag fick i min pysselpåse..... + att jag lade till 2 kortstommar......         

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards