Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Hobbyträff

Av Linda - 3 januari 2011 16:42

På hobbyträffen i november så fick vi en pysselpåse....

Alla fick samma material och av det skulle vi skapa kort eller dyl...


Detta har jag berättat om här tidigare men har ännu inte fått in bilderna här...

Så nu kommer dom....


Nu när det va så nära jul så var temat så klart jul och lucia...


Inser nu när jag ska ladda upp bileder att det är MÅÅÅNGA.....

Delar upp inlägget i flera delar, så har ni nått att se fram emot!.... :-)


Köpte en ask en gång i tiden på ÖB bara för askens skull....

För att en dag kunna ha den som mall... och nu var det perfekta tillfället...


Den är lixom vriden/twistad  upptill... hoppas att det syns på bilderna....

4 st sido med olika dekorationer... "jylstjärnan" är i sammet...


   



Dessa små blommor har jag stansat ut i retropunchen och sedan klippt av det

runda på blommorna så blev dom så här fina.Sedan har jag schalkat dom för att dom ska se lite slitna ut.

    


  


 


Julkort i blått..... I Z-viknings modell.....





Närbild på tomten och gröten....

Jag har använt "snöpenna" som bullar upp sig när man värmer den på skägget och på gröten. + att luvan har fått glosst accent på sig för att bli blank.

      


Julkulan har jag först färglagt med akvarellpenna, det gör jag föesten med allt som jag färglägger...Först akvarellpenna och sedan "blandar" jag ihop det med en pensel med vattenreservoar i skaftet... Visst det bli lååångt ifrån så fint som om man skulle färglägga med tex promarker...Men det får duga.


Sedan har jag lagt på ett lager med crackle accents,så att det ska se crakelerat och gammalt ut...vilket syns dårligt på denna bild..

På "kulhållaren" målade jag på pearl maker så att det blev blankt och fint.

limmade dit en ståltråd som hängare....


Godis och knäck i mellan uppviket...Dessa är oxå målade med glossy accent

     


Hela kortet uppvikt stående. 


Det va allt för denna gången....

Det kommer mera! :-)     

 
 
Tanten

Tanten

3 januari 2011 19:34

Oj, oj, OJ, vilka alster! Och vilka termer du "slänger dig med", jag fattar absolut INGET!!! Hehe. Julkortet ser nästan lite turkost/petroleumsblått ut, är det så eller luras kameran? Jag ÄLSKAR ju den färgen...! Det är en riktig "bli glad färg" för mig.
Vilken är DIn "bli glad färg"?
Kram, och tack för titten!

http://tantmarit.se

 
Ingen bild

Linda

4 januari 2011 17:30

Jo du.... Här ser du en som kan..... ;-)
Näe... allt kan jag inte....
Är det nått du undrar över vad det är eller vad man gör med den grejjen eller nått, så fråga!

Ja det är nog åt turkos hållet... För jag tycker inte att kameran luras direkt på detta kort....
Annars kan det vara svårt att få kameran att visa "rätt" färg!

Oj vilken som är min "bli glad färg" är.....
Svårt!! Men jag gillar skarpt mörkröda rosor...
Men sen tycker jag att alster som är skapade i vintage stil är så snyggt!! Men har svårt att få till det själv....

 
Tanten

Tanten

4 januari 2011 23:38

Jag kommer att fråga framöver, för jag har en hel del papper liggandes från flera år tillbaka, och då gick det inte att köpa alla tillbehör som man kan nu för tiden... Jag blir helt yr i skallen!
Jag skall INTE börja göra kort igen (höll på under 90-talet), men skulle vilja göra några bara på skoj + lite annat, och då kan det vara kul att köpa några nya saker, men inte "onödiga" saker som jag använder någon gång kanske, tänkte jag! Jag gillar "vintage", jag kanske skulle köpa något som kan hjälpa mig att få fram den stilen?
Jag återkommer som sagt gärna!
Kram.

http://tantmarit.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 september 2017 22:29

Idag är det 2 år sedan pappa gick bort..... Det va minst sagt ett händelserikt år 2015..... Jag vill varna känsliga, att det kommer bilder på kistan.....   Jag bestämde på en gång att jag skulle göra kistdekorationen! Jag har hållit på tidiga...

Av Linda - 23 mars 2017 20:01

Har idag "letat fram" en skärfil som jag har gjort tidigare... Det är en fil med min stämpel som jag har för o stämpla baktill på mina alster... Men efter att ha stämplat fel x antal ggr o har fått rädda eller kassera alster pga av det kändes int...

Av Linda - 28 december 2016 23:31


Nu har pyssellusten återkommit ? Ibland får man vänta in den.... Så nu knåpar jag med något som ska bli grattiskort framöver.... ...

Av Linda - 28 november 2016 16:37


Köpte grejerna till den här ljusstaken för 2 år sedan, men nu äntligen så kom jag till skott.... Trodde att jag skulle kunna få ner 4 st ljus.... Men då har det blivit alldeles för tätt mellan dom.... Har stoppat tidningspapper i botten, för o få u...

Av Linda - 15 november 2016 12:44

Såg det här tipset på Fb.... Tänk att man glömmer bort saker som man har i byrålådan..... Blir nog till o ta fram dom o göra något effektfullt ? https://www.facebook.com/linda.nilsson.1291/posts/1249864005077611 ...

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards