Alla inlägg under oktober 2010

Av Linda - 18 oktober 2010 17:14

Måste uppdatera lite på vad som har hänt med mitt hobbyrum sen vi flyttade in...


Här håller sambon på att putsa min 3 meter långa skiva som ska bli min

långbänk där jag kan stå...


  



Här är den inmonterad.... Med 3 meters hyllor ovanför.... Lite hobbygrejjer har till o med hunnit dit på hyllorna... Ingen tid att spilla....


Före:



Dessa grejjer ska få plats......


       



Efter.....


  


Allt är inte riktigt klart....

Ska packa upp lite mer av våra "Gamla grejjer" som jag ska ha längst upp på hyllan närmast taket. Där har jag lagt en sån där lysslang som man brukar ha till jul gör att grejjerna ska synas bättre. Trodde att mina godis burkar(sånna dom hade förr i affär i ställ med flärp lock som man viker ner och plockar åt sig godiset) skulle få plats där men icke...Det får bli nån annanstans. Men pappasken för ögonkakao passade fint där...  .


Köpte en stång på IKEA men har inte riktigt fått till nån vettig förvaring på den...

Dom s-krokar jag hade köpt va givitvis för små....

Men se det fixade sambon han "knackade" ut dom.....

När jag kom ut till honom i garaget så säger han:

-Vad har du för projekt nu då?

-Japp han känner mig...

Ideér och knåp som även involverar honom.....


Det blev bättre men inte bra.....

För s-krokarna gjorde att grejjerna kom för nära skivan...

För under har jag mitt ställ med färdiga kort... och det fick inte riktigt plats under som jag hade tänkt. Men det duger så länge.....


Före:



Efter:


Inte SÅ stor skillnad.... Men jag har hängt dit fler "fickor" i plast, med blandade blad i. Dessa plast "fickor" köpte jag på Panduro outlet i Ullared. Dom har ett hål med öljett i för att hänga och tryckknappar att stänga med!

Perfekt att hänga upp och man ser vad man har! Så har jag alla mina pappersblommor hängandes och sorterade efter färg.



Nu har ni fått lite uppdatering.....


Fortsättning fäljer!  

Av Linda - 17 oktober 2010 15:15

Ommöblering i hobbyrummet pågår......   


Bilder kommer..... snart....

Av Linda - 15 oktober 2010 21:18

Japp!


Har lagt ut lite NYA hobby grejjer på Tradera.... http://www.tradera.com/MyTradera/Seller.aspx?filter=1

Bla dessa godsaker!.....


Spellbinders


    


Clear stamps


    


Omonterade stämplar


    


Intressant??

Mer finns att buda på inne på tradera, kallar mig för snurpan1 där.

Välkommen!




Av Linda - 14 oktober 2010 18:04

Håller på och grejjar i mitt hobbyrum......

Har en del ideér som ska provas.....


Sen måste jag städa undan en del projekt som jag har hållit på med, som är

klara eller så kommer det inte att bli nått med dom....


Har dessutom "höststädat" ute..... Helt sjukt vad löv vi har på gården....

Inte undra på att svärfar hade lite olika ideér på hur han skulle få bukt med det, utan att behöva ta bort nått träd....

Så efter en del krattande  letade sambon fram lövblåsen som dom hade haft här på gården... Jag skrattade för mig själv när jag hörde att den började surra bakom "sommarstugan" antar att han va less på o kratta....


Så sen va det ja som gick runt med den...Men det har jag fått betalat bra för....

Har vansinnigt ont i armarna... Japp träningsvärk....

Men sen har jag "överböjt" lederna i armbågarna och handlederna så dom är inte att leka med nu.... Men fint blev det!   

Har bara framsidan av kåken kvar nu........


Underbara höst!!! Med alla dess underbara färger!


    



Av Linda - 12 oktober 2010 19:46

En ny nedräkning har börjat.....


Av Linda - 12 oktober 2010 19:24

Va som sagt på hobbyträff i söndags i Östersund och fick där tips om en

kortvikning på ett kon eller pyramid kort....

Satte tänderna i det igår..... Den lilla va enklast att göra för den hade jag en hel avritad mall till....Men den stora va klurigare för där hade jag vara en kon avritad och det ska vara 4st i ett stycke...

Märkte att min stora inte blev riktigt perfekt, men det ska väl synas oxå att det är handgjort eller??

Så jag fick klippa efter lite.....


Den lilla pyramiden utvikt.


  


Sedan viker man ihop den och sticker in "flärpen" i ett skuret hål som jag har gjort och vips så är det en pyramid me 3 sidor....


      


Den stora pyramiden utvikt.



Samma med den... sticker in flärpen i hålet....


       


Dessa kort har jag gjort stommen i tapet....

Fick 2 st TJOCKA tapet provs böcker av en vän för ett tag sen...

Dom kommer väl till pass när man ska prova på att göra nya saker.... 

Av Linda - 11 oktober 2010 16:19

Vi är ett gäng som träffas 1 gång i månaden och pysslar och provar på nya grejjer...

Så på söndagen bar det av till Östersund.....

Denna gången så skulle vi prova på olika kortvikningar och ge varandra tips om olika vikningar....

Körde fast på en... Vet inte om det va för att ja hade sovit skraltigt på natten...


Ett koncentrat gäng...



Fösökte att skriva nån "lathund" som man kunde kolla på när man ska prova vikningarna hemma.... Fattar ni nått av detta???


  


Knappt jag heller...   

Men jag gjorde även några så att man har en mall....


Så vi får väll se framöver här om det kommer nått nytt som jag lärde mig igår...


  

Av Linda - 9 oktober 2010 18:51

Fick beställning på ett kort för ett tag sen.....

Har klurat mycket på detta kort, gjort endel förslag, men då har inte färgerna

varit dom riktigt rätta...


Det är lite svåare att göra ett kort till någon du inte känner....

Man vill ju lixom väva in personen i kortet så att det passar just den personen.

Hade fått tips om att det skulle vara åt det svarta hållet för det gillade hon och glitter och glamour.


Men så kom hon som hade beställt det och då klurade v ihop och detta blev resulatet.....


 


Så nu är det klat så det är bara att skicka iväg det.     

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Skapa flashcards