Alla inlägg under september 2010

Av Linda - 12 september 2010 23:11


Men sen ska här handlas....

Men jag ska spara mig tills jag kommer söderöver....

Ska bli kul och se hur många jag får till innan det blir dax att styra kosan mot

Stockholm, och längre ner oxå för den delen! Ett besök på gekås i Ullared hägrar oxå....Nån som har tips på pyssel affärer i dessa närområden?

Om man nu lyckas få resesällskapet att avika från rutten...


Är sugen att åka Till Mians och Weralena... Men fler finns det ju...

Av Linda - 12 september 2010 18:52

Har fått beställning på ett födelsedags kort....

Så då passade jag på att göra ett i den nya vikningen....

Men jag håller även på att klura med flera så att hon har några att välja på...


  


     


"Krusidullerna"  med "pärlorna" har jag gjort själv.

Jag stansade ut i overhead plast men en quickkutz 12 die,fick skära efter lite i plasten för det tog inte så bra...Sen har jag suttit och duttat med pearl maker.

Det roliga är ju att man klippa till så lång man vill ha, och dessutom så blev det ett billigt alternativ till dom man kan köpa.

Av Linda - 11 september 2010 15:27

GRRR!!

Givitvis så blev det ju nått fel på förra inlägget....

För det ska gå och klicka på bilden för att komma in på sidan ....

Men detta fick jag ju inte till...Sen vill jag ha den liggandes "framme" typ högst upp i bloggen så att man kan följa det hela tiden....


Nån som har en ide hur man gör??


Teknikens under... Nu verkar bilden vara klickbar....

Men hur får jag den högst upp i bloggen?


Av Linda - 11 september 2010 15:14

Har sett att endel har en kul räknare på sina sidor!

Detta måste jag prova...

Jag har som ett eget mål att jag ska göra 100 kort innan jag får handla nått...

Förutom tejp och dyl, för det kan ju gå åt rätt mycket sånt!


Många av korten har jag gjort likadana för att jag lämnar in på et ställe som säljer åt mig... Men dessa räknar jag oxå med..Så det måste som sagt inte vara 100 olika kort.




Av Linda - 10 september 2010 13:17

Japp!

Har lagt ut lite mer nya pysselsaker på Tradera!

Gå gärna in och kolla!



http://www.tradera.com/MyTradera/Seller.aspx?filter=1

      


Kallar mig för snurpan1.

Av Linda - 8 september 2010 14:10

Japp nu är jag fast!   


OOOtrolig kul vikning på kort...Sen ser det ju så mycket mer ut lixom...

Att man har lagt en massa tid på det... Men fort gåre...


Fick förfrågan i helgen om jah gade nått lite "tuffare" kort som skulle vara till en 18 årig tjej som fyllde år...

Hade inget då men tänkte att det måste jag ju försöka att få till....

Så här blev resultatet:


  



  


Organsa "spetsen" har jag föst med dubbelhäftande tejp och sedan veckat förhand eftersom. Rosorna har jag blingat lite med svart glitterlim,blomman bakom rosorna har jag färgat själv med glimmer mist chalk.

Tjejens stövlar,glasögon och halsband har fått lite glaze på sig för att sticka ut lite...

Av Linda - 6 september 2010 22:07

Jag såg denna vikning på nätet oh tänkte att det här måste jag prova!

Den kallas Z-vikning. Passar mig som är från Z-län   

Det som är kul med det här kortet det är att det kan stå!


Liggande platt:


  

  


Jag har fastnat i denna kortvikning!

Mer kort kommer längre fram!  

Av Linda - 2 september 2010 18:35

Har lagt ut hobby saker på Tradera......


Bland annat:

   


Gå gärna in och kolla på det andra som jag har inne!


   http://www.tradera.com/MyTradera/Seller.aspx?filter=1


Jag kallar mig för snurpan1 där.

Presentation


Älskar att göra kort och att pyssla. Testar nu att göra en blogg får se hur det kommer att gå.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina gäster


Ovido - Quiz & Flashcards